نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران : در پی رای عدم اعتماد حزب ملت آزادی در روز پنج شنبه، ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا گفت به محض نهایی شدن بودجه 2013 کناره گیری می نماید.

نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا به جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور اعلام نموده است که به محض اطمینان از تصویب بودجه سال آینده در مجلس از مقام خود استعفا خواهد نمود. بر اساس این بیانیه که توسط دفتر نخست وزیری صادر شده، مونتی قصد ندارد بیش از این به مسئولیت های خود را ادامه دهد و تصمیم دارد استعفا دهد.

دفتر ریاست جمهوری اعلام نمود، این استعفا پس از ملاقات دو ساعته مونتی و ناپولیتانو در کاخ ریاست جمهوری اعلام شد. این اطلاعیه تنها یک روز پس آن صادر شد که حزب ملت آزادی ، ضمن پس دریافت حمایت خود از مونتی خواهان خاتمه دولت اضطراری فعلی شدند. آنجلینو آلفانو دبیر حزب ملت آزادی پس از رای عدم اعتماد حزبش به مونتی گفت: ما می خواهیم بدون ایجاد چالش برای کشور به خواست مجلس فعلی اعتماد کنیم.

در همین حال سیلویو برلوسکونی که پیشتر از خروج از صحنه سیاسی صحبت نموده بود، اعلام نموده است در انتخابات شرکت خواهد نمود. برلوسکونی روز آدینه حین بازدید از باشگاه آث میلان گفت: همواره برای برنده شدن وارد مسابقه می شوم. این اظهارات در حالی مطرح می گردد که به دلیل تخلفات مختلف اقتصادی و اخلاقی برلوسکونی 76 ساله در دادگاه محکوم شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 392

به "نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید