میهمانان هلندی رفتند، اسپانیایی ها به موزه ملی رسیدند

به گزارش دیار سلمان، رئیس کل موزه ملی ایران گفت: تمام آثار امانی نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند که از 10 مهر 1397 تا 9 مرداد 1398 در موزه ملی ایران در معرض نمایش بودند، بامداد پنجشنبه 21 شهریورماه امسال به مبدا اصلی خود یعنی موزه درنتس در شهر آسن بازگردانده شدند.

میهمانان هلندی رفتند، اسپانیایی ها به موزه ملی رسیدند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

میراث آریا: جبرئیل نوکنده در مورد نمایشگاه مذکور گفت: این نمایشگاه پیروز شد پیشینه 50 هزارساله سرزمین هلند را برای بازدیدنمایندگان در طیف های مختلف روایت کند.

نوکنده ادامه داد: برگزاری برنامه های جنبی از جمله کارگاه های بازدید تخصصی و هنری بچه ها و نوجوانان وبرپایی نمایشگاه محصول این کارگاه ها از دیگر فعالیت های ارزنده همزمان با نمایشگاه بودند.

نوکنده همچنین اظهار داشت: نمایشگاه ایران : مهد تمدن که برنده بهترین عنوان نمایشگاهی موزه های دنیا شد نیز شامگاه دیروز پنجشنبه به میهن بازگشت.

او در ادامه گفت: با اتمام زمان برگزاری نمایشگاه ایران: مهد تمدن درموزه باستان شناسی آلیکانته تمام 196 قلم آثار این نمایشگاه شامگاه پنجشنبه 21 شهریور ماه 1398 از اسپانیا وارد ایران شدند و پس از طی تشریفات گمرکی با همراهی اسکورت پلیس پیشگیری و یگان حفاظت میراث فرهنگی به موزه ملی ایران انتقال داده شدند.

نوکنده گفت: این مجموعه در مرحله اول سفر از 26 خرداد 1397 در موزه درنتس هلند به نمایش درآمده و پس از پنج ماه فعالیت چشمگیر، پیروز به جذب بیش 115 هزار بازدیدنماینده و همچنین کسب مقام اول بهترین عنوان نمایشگاه های موزه ای سال 2018 در دنیا شد؛ سپس در پی درخواست موزه باستان شناسی الیکانته اسپانیا نمایش بعدی خود را از 23 اسفند 1398 در این موزه شروع کرد و در آنجا نیز تا دهم شهریور 1398 به آمار بازدید بیش از یکصدهزار نفر دست یافت.

نوکنده افزود: همچنین آثار منتخب نمایشگاه متقابل موزه باستان شناسی الیکانته در تهران تحت عنوان میراث باستان شناسی اسپانیا به همراه آثار نمایشگاه ایران: مهد تمدن وارد تهران شد و روز شنبه 23 شهریور عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه شروع و در روز یکشنبه 31 شهریور شاهد گشایش این نمایشگاه کم نظیر با حضور مقامات سیاسی و چهره های فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود.

او در مورد آثار منتخب موزه آلیکانته اضافه نمود: این مجموعه حاوی 300 اثر مانند پیکره، نقش برجسته، ظروف سفالی، تابلو نقاشی، و غیره است که تاریخ سرزمین باستانی اسپانیا در شرق دریای مدیترانه را از دوره های مختلف پیش از تاریخ تا سده های اخیر بازگو می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 403

به "میهمانان هلندی رفتند، اسپانیایی ها به موزه ملی رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میهمانان هلندی رفتند، اسپانیایی ها به موزه ملی رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید