میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت

به گزارش دیار سلمان، سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت که میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت.

میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، سید سلمان سامانی با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت کشور اظهارداشت: با تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان ما مکلف شدیم که در مهلت مقرر شده 14 استاندار، 11 معاون استاندار، 5 فرماندار، 12 نفر از مدیران در ستاد وزارت کشور و 12 نفر هم از مدیران در ستاد استانداری های سراسر کشور را که مشمول ممنوعیت مقرر در این قانون بودند با افراد جدید جایگزین کنیم.

وی اضافه نمود: لازم می دانم از خدمات و زحمات همه این عزیزان که در آغاز به کار دولت به دعوت ما پاسخ مثبت دادند و در یک سال و نیم گذشته هم انصافا منشأ خدمات ارزشمندی بودند صمیمانه تشکر کنم.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها توضیح داد: این قانون مانند سایر قوانین، در راس مهلت مقرر شده در تمامی دوایر وزارت کشور، علیرغم پیچیدگی ها و اهمیت کار این وزارتخانه اجرایی شد و امروز هم پروسه انتخاب استانداران موضوع این قانون به اتمام رسید.

سامانی با بیان اینکه رویکرد وزیر کشور در انتصاب افراد جدید جوانگرایی مبتنی بر کارآمدی اثبات شده، به عبارت دیگر جوانگرایی ضابطه مند بوده است، گفت: با تغییراتی که در استانداران ایجاد شد به صورت میانگین سن استانداران حدود 8 سال کاهش پیدا کرد.

وی اضافه نمود: کاهش میانگین سن استانداران با رعایت شاخص هایی همچون اطمینان از باور و توانایی فرد در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، توان ایجاد هماهنگی در دستگاه های اجرایی و همگرایی در فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان، شناخت کافی نسبت به صندلی استانداری و مسائل و مسائل استانی که مسئولیت آن را به عهده می گیرند و شاید مهمتر از همه اینها برخورداری از سلامت نفس بوده است.

سخنگوی وزارت کشور تاکید نمود: در این دور از تغییرات نگاه وزیر کشور توجه به مدیرانی است که در بدنه وزارت کشور طی طریق کردند و آماده هستند که امروز مسئولیت های بزرگتری را متقبل بشوند، این نگاه در سلسله مراتب وزارت کشور از استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها تا دهیاریهای سراسر کشور تسری پیدا خواهد نمود با این ملاحظه که اعتقاد داریم حفظ و ارتقای سرمایه انسانی پیش شرط پیشرفت و توسعه کشور است.

سامانی از برگزاری همایش استانداران سراسر کشور در روزهای آتی اطلاع داد و گفت: در این همایش سیاست های دولت و برنامه های پیش رو برای اداره کشور تشریح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 182

به "میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید