منطقه سبز بغداد به دستور الکاظمی بازگشایی شد

به گزارش دیار سلمان، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو های مسلح عراق دستور بازگشایی منطقه سبز را که به دنبال افزایش اعتراضات بسته شده بود، صادر کرد.

منطقه سبز بغداد به دستور الکاظمی بازگشایی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، محمد البیاتی منشی مخصوص فرمانده کل نیرو های مسلح عراق گفت: بنا به دستور فرمانده کل نیرو های مسلح، قرار شده است که منطقه سبز بغداد از ساعت شش صبح تا پنج عصر باز شود.

وی اضافه کرد: رفت وآمد در منطقه سبز از روی پل معلق به سمت خیابان المطار و بالعکس انجام می شود.

منطقه سبز بغداد یکی از امن ترین مناطق عراق به شمار می رود و مراکز دولتی و سفارتخانه های خارجی مهمی از جمله سفارتخانه آمریکا در آن واقع شده است. مقام های عراقی این منطقه را سال گذشته و به دنبال افزایش اعتراضات، تهدید سفارتخانه ها و یورش هواداران الحشد الشعبی به سفارتخانه آمریکا بستند.

این در حالی است که دور جدید تظاهرات مردم عراق بار دیگر روز یکشنبه در بغداد و برخی استان های جنوب و مرکز این کشور آغاز شد. این اعتراضات به مناسبت اولین سالگرد تظاهرات اکتبر 2019 و در اعتراض به وضع نابسامان کنونی، وجود فساد اداری و مالی در کشور و بیکاری و نبود رفاه عمومی است.

برخی از معترضین طبق ویدئو هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، علیه دولت مصطفی الکاظمی نیز شعار داده و خواهان تغییر این دولت شدند.

تظاهرکنندگان خواسته های یکسال گذشته خود را تکرار کردند که شامل بهبود خدمات، ایجاد فرصت های شغلی، ریشه کن کردن بیکاری و مبارزه با فساد بود.

محل تجمع معترضان در نزدیکی منطقه سبز بغداد یعنی در نزدیکی مراکز دولتی، مجلس و سفارتخانه های خارجی است.

در این میان، نیرو های امنیتی از شامگاه شنبه برای برقراری آرامش و امنیت اقدام به بستن خیابان های اطراف میدان تحریر و پل های منتهی به منطقه سبز بغداد به روی خودرو ها کردند.

اعتراضات عراقی ها در ابتدای اکتبر سال 2019 در انتقاد از بیکاری و کمبود امکانات عمومی، فساد گسترده و عملکرد طبقه سیاسی حاکم بر آن کشور آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1381

به "منطقه سبز بغداد به دستور الکاظمی بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه سبز بغداد به دستور الکاظمی بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید