مقابله با چین، هدف آمریکا از استقرار سامانه موشکی در کره جنوبی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: کارشناسان نظامی درپی انتقاد روسیه از احتمال استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی اعلام کردند که هدف از این سیستم مقابله با حضور فزاینده نظامی چین است.

مقابله با چین، هدف آمریکا از استقرار سامانه موشکی در کره جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ واشنگتن نگرانی های مسکو درباره استقرار یک سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی را بی فایده خواند و خاطرنشان کرد که هدف این سامانه مقابله با روسیه نخواهد بود.

طبق گزارشات منتشر شده آمریکا درصدد استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره به جای ساخت یک سیستم دفاع موشکی داخلی کره جنوبی است. ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره در اجلاسی خاطرنشان کرد: اظهاراتی درباره استقرار سامانه تی اچ ای ای دی در کره مطرح شده است. این ابتکار آمریکا است و در واقع من به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی آن را پیشنهاد نموده ام.

با توجه به افزایش تهدید نظامی کره شمالی برای کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن و پایگاه های نظامی استقرار این سامانه ها توجیه پذیر به نظر می رسد. آمریکا به دنبال توسعه این سیستم دفاع موشکی در منطقه است و کارشناسان نظامی اعتقاد دارند که هدف از استقرار این سامانه مقابله با حضور فزاینده نظامی چین است.

با توجه به چراغ سبز سئول برای استقرار این سامانه وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: انتظار داریم رهبری کره به تمام عواقب چنین اقدامی، از جمله تاثیر آن بر امنیت کشورشان توجه داشته باشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 556

به "مقابله با چین، هدف آمریکا از استقرار سامانه موشکی در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با چین، هدف آمریکا از استقرار سامانه موشکی در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید