مدارس غیردولتی استان بوشهر رشد مناسبی داشته است

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله جوهری فرد ظهر دوشنبه در نشست با رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون با اشاره به صندلی مدارس غیردولتی گفت: در هر فعالیتی که مردم حضور داشته اند نتایج ثمربخشی حاصل شده و تشکیل مدارس غیردولتی نیز با اراده مردم انجام گرفته است.

مدارس غیردولتی استان بوشهر رشد مناسبی داشته است

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه نمود: مدارس دولتی، غیردولتی دولتی و سایر مراکز آموزشی، مکان های مقدسی است که نقطه شروع علم آموزی هر فردی در جامعه محسوب می گردد و تنها هدف آن ارتقای سطح سواد دانش آموزان و تربیت آنان در محیطی پاک و سالم است.

وی اضافه نمود: مدارس غیردولتی، باید تجلی اعتماد دولت و مردم به یکدیگر باشد، زیرا حمایت و بسترسازی برای حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای دارد و یکی از برنامه های مهم دولت افزایش خصوصی سازی در تمامی عرصه های اجتماعی و مالی است که مدارس غیردولتی نیز از این نمونه هستند.

جوهری با بیان اینکه مدارس غیردولتی نماد مشارکت همگانی و مردمی در نظام تعلیم و تربیت است، ابراز داشت: با کوشش همه متولیان و مشارکت مردم در دو سال گذشته مدارس غیردولتی استان رشد مناسبی داشته است.

رئیس اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از همه مؤسسان، مدیران و دست اندرکاران مدارس غیردولتی استان توضیح داد: مدارس غیردولتی دارای قانون و مقررات خاصی است که بستر فعالیت را برای عوامل این مدارس فراهم نموده و امیدواریم فعالیت این مدارس موجب تعالی آموزش و پرورش گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: مدارس غیردولتی نقش مؤثری در نظام تعلیم و تربیت دارند چرا که با ایجاد مراکز و مؤسسات آموزشی و پرورشی در کنار مدارس دولتی زمینه تحصیل دانش آموزان را فراهم می نمایند.

ظهیر محمودی اضافه نمود: دولت به تنهایی قادر نیست در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت کند و با مشارکت مردم و بخش خصوصی می توان گوشه ای از رسالت عظیم آموزش و پرورش فرزندان جامعه را عملی کرد تا همه اقشار و گروه ها از آموزش برخوردار شوند.

وی با اشاره به فعالیت بخشی غیردولتی در منطقه، اضافه نمود: منطقه بردخون دارای 17 مدرسه پیش دبستانی، دو آکادمی زبان و سه آکادمی علمی آزاد است که در جهت اعتلای آموزش و پرورش کوشش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 203

به "مدارس غیردولتی استان بوشهر رشد مناسبی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس غیردولتی استان بوشهر رشد مناسبی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید