مخالفت شدید چین با گزارش اروپا درباره تایوان

به گزارش دیار سلمان، کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین با صدور اعلامیه ای با گزارش مجلس اروپا مربوط به منطقه تایوان چین مخالفت کرد.

مخالفت شدید چین با گزارش اروپا درباره تایوان

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های چین، کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در اعلامیه یادشده، این اقدام مجلس اروپا را به منظور تشویق نماینده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به تقویت روابط با منطقه تایوان چین و مداخله در امور داخلی چین و اقدامی بر خلاف سیاست چین واحد و مغایر حقوق بین المللی و هنجارهای روابط بین المللی خوانده و با آن مخالفت کرد.

در این اعلامیه آمده است: در جهان تنها یک کشور به نام چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین است و مساله تایوان جزو امور داخلی چین است و بر منافع محوری چین و احساسات ملی مردم چین هم تاثیر گذار است.

در اعلامیه با اشاره به این که سیاست چین واحد یکی از هنجارهای بین المللی، شناخت مشترک جامعه جهانی و از شروط چین برای برقراری روابط دیپلماتیک است، تاکید شد که پکن با هر نوع مداخله در امور داخلی کشور مخالف است و مردم چین هم برای حفظ حق حاکمیت و عزت ملی عزم پایدار دارند.

در این اعلامیه از مجلس اروپا خواسته شد به حساسیت مساله تایوان پی برده و دست از سوء استفاده از این مساله و ارسال سیگنال های غلط به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1886

به "مخالفت شدید چین با گزارش اروپا درباره تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شدید چین با گزارش اروپا درباره تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید