مجله مشهور پزشکی: آنافیلاکسی ناشی از واکسن فایزر 10 برابر بیشتر از تصور قبلی بوده است

به گزارش دیار سلمان، آنافیلاکسی یا بیش دفاعی، یک واکنش آلرژیک جدی و تهدید کننده حیات است که به طور ناگهانی آغاز می شود و می تواند منجر به مرگ شود.

مجله مشهور پزشکی: آنافیلاکسی ناشی از واکسن فایزر 10 برابر بیشتر از تصور قبلی بوده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، ژورنال پزشکی نیوانگلند در دسامبر سال گذشته (دی ماه 99) نوشته است: طبق بررسی های اجرا شده داده ها نشان می دهد بروز آنافیلاکسی مرتبط با واکسن فایزر تقریباً 10 برابر بیشتر از تصورهای قبلی است.

نشریه پزشکی نیوانگلند از مشهورترین و کهن ترین مجلات پزشکی جهان است، هم چنین هر ساله، در میان نشریات پزشکی بهترین ژورنال پزشکی و جراحی جهان شناخته می شود.

آنافیلاکسی یا بیش دفاعی، یک واکنش آلرژیک جدی و تهدید کننده حیات است که به طور ناگهانی آغاز می شود و می تواند منجر به مرگ شود؛ این واکنش آلرژیک معمولاً با علائمی همچون خارش، تورم گلو و افت فشار خون همراه است.

طبق گزارش مجله پزشکی نیوانگلند، برخی از دریافت کنندگان واکسن، با گذشته ده دقیقه از دریافت واکسن و در شرایطی که سابقه هیچ گونه آلرژی ای نداشتند، دچار آنافیلاکسی شدند.

اواخر سال 2020 در پی بروز آنافیلاکسی در برخی از دریافت کنندگان واکسن فایزر، مرکز پیشگری و کنترل بیماری های واگیر در آمریکا (CDC) گزارشی ارائه کرد که در صورت بروز آلرژی شدید به هریک از اجزای واکسن، بلافاصله درمان پزشکی مناسب صورت بگیرد.

گزارش برخی از رسانه ها حاکی از آن است که شرکت فایزر پس از انتشار داده های این پژوهش خط تولید واکسن خود که مبتنی بر فناوری mARN هست را متوقف و فرمولاسیون ساخت واکسن را ارتقاء داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1888

به "مجله مشهور پزشکی: آنافیلاکسی ناشی از واکسن فایزر 10 برابر بیشتر از تصور قبلی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله مشهور پزشکی: آنافیلاکسی ناشی از واکسن فایزر 10 برابر بیشتر از تصور قبلی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید