ماهیانه تا سقف 30 میلیون ریال حق الزحمه به محققان منتخب پرداخت می گردد

به گزارش دیار سلمان، بنا بر اعلام فدراسیون سرآمدان علمی ایران، محققان منتخب ماهیانه تا 30 میلیون ریال حق الزحمه دریافت می نمایند.

ماهیانه تا سقف 30 میلیون ریال حق الزحمه به محققان منتخب پرداخت می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از فارغ التحصیلان مقطع دکتری و یاری به ارتقاء کیفیت پژوهش کشور، از دوره های تحقیقاتی پسادکتری حمایت می نماید. از ابتدای سال 1395 تا انتهای سال 1397 تعداد 176 نفر، پیروز به جذب این حمایت ها از فدراسیون شده اند. فدراسیون در این بازه زمانی بیش از 46 میلیارد ریال حق الزحمه متقاضیان واجد شرایط پرداخت نموده است.

دوره تحقیقاتی پسادکتری با هدف عمیق تر شدن تخصص و دانش تحقیقاتی در موضوعی خاص ارائه می گردد. در این دوره ها، فارغ التحصیلان مقطع دکتری تخصصی با جذب پژوهانه از موسسات حامی پژوهش، نزد اساتید و سرآمدان علمی دوره های تحقیقاتی را می گذرانند. فدراسیون سرآمدان علمی ایران نیز در چند سال گذشته با هدف حمایت از فارغ التحصیلان داخل کشور و یاری به ارتقاء کیفیت پژوهش کشور، از این دوره های تحقیقاتی حمایت نموده است.

مطابق آیین نامه فدراسیون، سرآمدان علمی منتخب هر سال، سهمیه جذب و همکاری با 1 الی 2 محقق پسادکتری را دارند. در این دوره ها، فارغ التحصیلان دکتری داخل کشور (که دارای حداقل یک مقاله با ضریب تأثیر بیشتر از 5 باشند) نزد سرآمدان علمی، دوره های تحقیقاتی خود را سپری می نمایند و به آن ها ماهانه مبلغ 30 میلیون ریال (در شهر تهران) و 25 میلیون ریال (در شهرستان ها) حق الزحمه پرداخت می گردد. به این افراد همچنین پژوهانه معادل 50 میلیون ریال برای انجام فعالیت های تحقیقاتی پرداخت می گردد.

مراحل جذب این حمایت ها

برای جذب این حمایت ها لازم است که شخص متقاضی فارغ التحصیل مقطع دکتری داخل کشور باشد و از زمان فارغ التحصیلی، بیش از 4 سال نگذشته باشد. همچنین حداقل یک مقاله در نشریات برتر فدراسیون یا نشریات با ضریب تأثیر (IF) بالاتر از 5 داشته باشد. در صورت داشتن این شرایط، متقاضی سوابق علمی خود را به فدراسیون سرآمدان علمی ایران ارسال نموده و پس از تأیید نهایی توسط فدراسیون، دوره تحقیقاتی پسادکتری خود را آغاز خواهد نمود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا به واسطه نهاد های مانند فدراسیون سرآمدان علمی، در جریان تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی شانه به شانه محققان حرکت کند و در چهارچوب امکانات و اختیارات موجود، بیشترین حمایت ممکن را از پژوهشگران واقعی به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 736

به "ماهیانه تا سقف 30 میلیون ریال حق الزحمه به محققان منتخب پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیانه تا سقف 30 میلیون ریال حق الزحمه به محققان منتخب پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید