لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو، حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست

به گزارش دیار سلمان، دانشجوی دکتری تخصصی بیولوژی سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: باید به نخبگان، دانشجویان و فکرهای نو اعتماد کرد تا جایی که حتی اعضای هیئت دولت نیز می توانند از جوانان متعهد، مومن و تحصیل نموده تشکیل شوند.

لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو، حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران یکی از دانشگاه های پیشرو و پیروز کشور در حوزه علوم پزشکی است که دستاوردهای بسیار خوبی در علم پزشکی کسب نموده است.

این دانشگاه با داشتن دانشکده های تخصصی در حوزه علوم دارویی، دندانپزشکی ، پزشکی، علوم و فناوری های نوین و... به تربیت دانشجویان متعهد و متخصص در حوزه پزشکی می پردازد و در صندلی های بین المللی حائز رتبه برتر شده است، به همین دلیل با حسین درویش، دانشجوی دکتری تخصصی بیولوژی سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و نفر برتر علاقه مندان علم در سال 2020 در ایستگاه فضایی بین المللی ناسا به مصاحبه نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

خبرنگاران: دانشگاهیان چگونه می توانند به فراوری علم یاری نمایند؟

درویش: دانشگاهیان با ایمان به آبادانی ایران اسلامی و حفظ روحیه جستجوگر خود می توانند در هر رشته یا مسئولیتی که هستند به اعتلای علم یاری نمایند. همانطور که رهبر انقلاب در جمع دانشگاهیان فرمودند تهذیب، حفظ امید و تعهد می تواند راهگشا باشد.

نفر برتر علاقه مندان علم در سال 2020 در ایستگاه فضایی بین المللی ناسا

خبرنگاران: چگونه پیروز شدید که جزو برترین علاقه مندان علم در سال 2020 انتخاب شوید و نام و عکستان در ایستگاه فضایی بین المللی ناسا منتشر گردد؟

درویش: در سال گذشته شرکت مسافرت های فضایی ناسا تحت عنوان space.X یک فراخوان داد که علاقه مندان به علم، دانشجویان و دانش آموزان رزومه خود را ارسال نموده و نام نویسی نمایند. بنده نیز مقالات، کتاب ها و فعالیت های دانشگاهی خود را معرفی کردم و با ایمیلی به بنده پاسخ دادند که مدارکم تایید شده و نام و عکسم جزو برترین علاقه مندان به علم در سال 2020 در ایستگاه فضایی بین المللی برای آیندگانی که روزی تاریخ ما را مطالعه می نمایند، ثبت شده است.

لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو

خبرنگاران: برای تشویق دانشجویان به سمت فراوری علم چه راهکارهایی وجود دارد؟

درویش: باید به نخبگان، دانشجویان و فکرهای نو اعتماد کرد. بارها رهبر انقلاب به مسئولان تاکید کردند که به جوانان اعتماد نمایند تا جایی که حتی اعضای هیئت دولت نیز می توانند از جوانان متعهد، مومن و تحصیل نموده تشکیل شوند.

همانطور که در دوران جنگ دیدیم جوانان تحصیل نموده و متعهد چگونه از کشور دفاع کردند و تعدادی از شهدای ما تحصیلات خوب داشتند، بنده در این دوران نیز میان دانشجویان و شاگردان خود، فکرهای خلاق زیادی می بینم ولی حمایت کافی از این جوانان نمی گردد و بعضی از این فکرهای خلاق به خارج از کشور می فرایند.

حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست

خبرنگاران: رویکرد وزارت بهداشت را در مورد حمایت کردن از دانشجویان نمونه علمی چگونه ارزیابی می کنید؟

درویش: حمایت وزارت بهداشت وجود دارد اما کافی نیست. البته باید توجه کرد که گاهی آنقدر قوانین دست و پا گیر وجود دارد که اگر کسی ایده و یا طرحی داشته باشد باید به قول معروف هفت خوان رستم را طی کند، به خصوص که در شرایط تحریم هستیم و روان سازی نظام اداری و به ثمر نشستن طرح ها و بسیاری از داروها و نیازهای مردم می تواند از داخل تامین گردد.

حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از دانشجویان و ایده های نو

خبرنگاران: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عنوان یکی از واحدهای پیشرو چه حمایتی از شما کردند؟ آیا بستر لازم برای شرکت دانشجویان در مسابقات و همایش های علمی و انگیزه دادن به خبرنگارانن از سوی مسئولان دانشگاه وجود دارد؟

درویش: بله، در گذشته سید مهدی رضایت، رئیس واحد علوم دارویی بود و همواره هر طرحی داشتیم با وی مطرح می کردیم و با آغوش باز پذیرا بودند. بعدا واحدهای علوم پزشکی با یکدیگر ادغام شدند. اکنون نیز خوشدل، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با انرژی بالا، پرکار و خوشرو است و تعامل با او خواهیم داشت. همچنین معاونان دانشگاه به خصوص معاون آموزشی واحد نیز همواره پذیرای طرح ها و ایده ها بوده اند در واقع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از دانشجویان و ایده های نو همواره حمایت نموده اند.

اخیرا یک طرح بالینی را برای آنالیز راه های ابتلا و درمان بیماران کرونا با حمایت حسن زاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران شروع کردم که برای اولین بار در جهان در حال اجرا است و ان شاءالله در آینده نزدیک خبرهای خوشی در این زمینه منتشر می گردد که باعث درخشش نام دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خواهد شد.

از مهرداد هاشمی، استاد گروه ژنتیک علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که همواره راهنمای خوبی برای ما بودند تشکر می کنم، همچنین از ابراهیم بلالی، رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه نیز که قول حمایت و همکاری در زمینه طرح تحقیقاتی به اینجانب دادند قدردانی می کنم.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1290

به "لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو، حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست" امتیاز دهید

3 کاربر به "لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو، حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اعتماد به دانشجویان نخبه و فکرهای نو، حمایت وزارت بهداشت از دانشجویان نمونه علوم پزشکی کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید