قول نخست وزیر جدید ایتالیا برای اصلاحات مالی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا در حالی روز گذشته پیروز به اخذ رای اعتماد نهایی از مجلس شد که قول داده است انقلابی بزرگ را در اقتصاد این کشور به وجود آورد.

قول نخست وزیر جدید ایتالیا برای اصلاحات مالی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مجلس ایتالیا با 378 رای موافق در برابر 220 رای مخالف به کابینه پیشنهادی متئو رنتسی نخست وزیر منتخب این کشور رای اعتماد داده است. رنتسی 39 ساله جوان ترین نخست وزیر ایتالیا به شمار می رود. وی در مورد اقدامات لازم برای بهبود وضعیت مالی ایتالیا تاکید نمود، گام های رادیکال برای احیای رشد و رونق مالی کشور ضروری است تا از این راه اعتماد شهروندان به سیاست نیز جلب شود.

بر اساس این گزارش وی قول داده است تا 15 روز آینده جزییات بیشتری را از برنامه اصلاحات مالی دولت جدید ایتالیا اعلام کند. وی اصلاح سیستم مالیاتی ایتالیا را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. رنتسی میخواهد با ایجاد انقلاب مالی و قانونی در کشور زمینه لازم برای کاهش نرخ بیکاری سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را فراهم کند. نرخ بیکاری ایتالیا به بیش از 12 درصد رسیده و بیکاری در بین جوانان این کشور نیز به صورت فزاینده ای رو به افزایش است. رنتسی سومین نخست وزیر ایتالیا خواهد بود که توسط ناپولیتانو و بدون برگزاری انتخابات مسئول تشکیل دولت جدید ایتالیا خواهد شد. ماریو مونتی و انریکو لتا نیز پیش از رنتسی مسئول تشکیل دولت ایتالیا شده بودند ولی توفیق چندانی برای خارج کردن اقتصاد این کشور از رکود به دست نیاوردند.

رشد مالی ایتالیا در 5 سال گذشته بیش از 7 درصد کاهش داشته و تولیدات صنعتی این کشور نیز با افت 25 درصدی روبرو شده است. ایتالیا از اواسط 2011 میلادی تاکنون با رکود مالی روبرو شده که این طولانی ترین بحران مالی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 476

به "قول نخست وزیر جدید ایتالیا برای اصلاحات مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول نخست وزیر جدید ایتالیا برای اصلاحات مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید