قرنطینه کامل در 549 نقطه پاکستان آغاز شد

به گزارش دیار سلمان، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در پاکستان و اوج گیری آن در شهرهای بزرگ، قرنطینه کامل در صدها نقطه این کشور از سر گرفته شد.

قرنطینه کامل در 549 نقطه پاکستان آغاز شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، اسد عمر وزیر برنامه ریزی پاکستان اعلام کرد با تائید مسئولین بهداشتی و درمانی قرنطینه کامل در 549 نقطه کشور از سر گرفته می شود.

وی شرح داد: مناطق پر خطر شناسایی شده اند و در مجموع حدود 10 میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که میزان ابتلای به کرونا در آن زیاد است.

اسد عمر گفت: در مناطقی که خطر ابتلا به کرونا در آن زیاد است و آمارهای رسمی آن را تائید می کند از قرنطینه هوشمند استفاده خواهیم کرد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک در پاکستان اجباری شده و همه افراد موظف هستند از ماسک استفاده کنند.

با توجه به شیوع گسترده بیماری در ایالت های پر جمعیت به خصوص پنجاب و سند بیشترین مقدار قرنطینه نیز مربوط به این دو ایالت است.

در ایالت پنجاب 183 نقطه قرنطینه خواهند شد که در مجموع 2 میلیون نفر در آن ساکن هستند و در ایالت سند نیز 68 نقطه قرنطینه می شوند که حدود 5 میلیون نفر در آن ساکن هستند.

پاکستان ابتدا تلاش داشت با قرنطینه مانع گسترش کرونا شود ولی پس از حدود 60 روز با افزایش فشار ناشی از مسائل اقتصادی مجبور به تسهیل قرنطینه شد.

از زمان تسهیل قرنطینه شیوع کرونا در این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است و تا به امروز بیش از 181 هزار نفر در پاکستان به کرونا مبتلا شده اند.

این ویروس جان 3501 پاکستانی را نیز گرفته است و آمار مبتلایان و قربانیان در این کشور لحظه به لحظه در حال افزایش است.

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش پاکستان در تلاش است تا مدارس را به قوانین محدود و خاص باز کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1178

به "قرنطینه کامل در 549 نقطه پاکستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه کامل در 549 نقطه پاکستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید