فرار شبه نظامیان فیلیپینی پس از حمله ارتش مالزی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران : ارتش مالزی روز سه شنبه حملاتی را علیه افراد مسلح قبیله صباح ترتیب داد و پس از متواری شدن آنها به تعقیب افراد این قبیله پرداخت.

فرار شبه نظامیان فیلیپینی پس از حمله ارتش مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ ارتش مالزی روز چهارشنبه و پس ازحملات هوایی در زمین های ناهموار بورنئو به تعقیب فلیپینی های مسلح پرداخت. در جریان این حملات یکی از فیلیپینی ها به ضرب گلوله جان باخت.

پس از شروع درگیری ها در هفته گذشته که منجر به کشته شدن 19 فیلیپینی و 8 نیروی پلیس شد، در جریان عملیات های مختلف حدود 200 نفر از اعضای قبیله صباح دستگیر شدند.

سربازان مالزیایی روز سه شنبه به منطقه ای یورش بردند که به مدت سه هفته در اختیار افراد این قبیله بود.

رئیس پلیس مالزی اعلام نمود که در جریان این درگیری که تا اوایل صبح چهارشنبه ادامه داشت احتمالا یکی از افراد قبیله صباح به قتل رسیده است.

رئیس پلیس مالزی با بیان اینکه ارتش کنترل اوضاع را به دست گرفته است از مردم منطقه خواست تا آرامش خود را حفظ نمایند. وی در ادامه اضافه کرد که ارتش به کوشش خود برای دستگیری افراد مسلح قبیله صباح ادامه می دهد.

از سوی دیگر یکی از نزدیکان رهبر قبیله صباح اعلام نمود که رهبر گروه و افرادش در جریان این درگیری آسیب ندیده اند. دختر سلطان جمیل الکرام سوم که رهبر ایالت سولو در جنوب فیلیپین است گفت: با وجود بمباران هوایی افراد گروه صباح آسیبی ندیده اند.

جمیل الکرام با انتقاد از بیانیه نخست وزیر مالزی مبنی بر تروریست خواندن گروه صباح گفت: مالزی قصد نابودی ما را دارد، اما تنها چیزی که ما می خواهیم مذاکره است.

مالزی بارها از مردم این قبیله خواسته بود تا منطقه را ترک نمایند اما با توجه به منابع عظیم نفتی در منطقه صباح افراد این قبیله مدعی شده بودند که مالزی باید مالکیت این منطقه را به آنها بازگرداند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 395

به "فرار شبه نظامیان فیلیپینی پس از حمله ارتش مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار شبه نظامیان فیلیپینی پس از حمله ارتش مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید