عبور دو ناو آمریکا و هند از تنگه تایوان

به گزارش دیار سلمان، گزارش ها حاکی است طی روزهای گذشته دو ناو جنگی آمریکا و هند در تنگه تایوان و دریای جنوبی چین تردد نموده اند که باعث واکنش شدید چین خواهد شد.

عبور دو ناو آمریکا و هند از تنگه تایوان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

از ساوت چاینا، نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام نمود که یک ناو این کشور به نام یواس اس هالسی برای دومین بار در 15 روز گذشته از تنگه تایوان عبور نموده است.

فرمانده ناوگان هفتم آمریکا در اقیانوس آرام ادعا نموده است ناو آمریکایی طبق قوانین بین المللی از این تنگه عبور نموده است.

این ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک راهنمایی شونده، پیشتر نیز در تاریخ 28 مرداد ماه امسال از تنگه تایوان عبور نموده بود که با واکنش شدید پکن روبرو شد.

همزمان گزارش ها حاکی است یک کشتی جنگی نیروی دریایی هند هم بتازگی در دریای چین جنوبی مستقر شده است و با ناوهای آمریکایی حاضر در منطقه ارتباط برقرار نموده است منابع هندی گفته اند نیروی دریایی این کشور قابلیت آنالیز هرگونه اقدام از سوی دشمنان در منطقه را دارد و استقرار این کشتی جنگی در دریای چین جنوبی به کنترل شرایط یاری می نماید.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس دنیا بزرگترین ناحیه دریایی دنیا است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب های بین المللی می داند و بر حق قانونی کشتی ها و زیر دریایی هایش در رفت و آمد در این دریا تاکید دارد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است موضوعی که همیشه با واکنش منفی چین روبرو شده است.

آمریکا در ماه های گذشته چندین رزمناو جنگی به این منطقه اعزام نموده بود که با واکنش تند پکن روبرو شد سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تازه ترین واکنش به دخالت آمریکا در دریای جنوبی چین گفته بود که این دریا ایالت هاوایی آمریکا نیست که در آن دخالت می نماید.

اعزام یک کشتی جنگی هند به این منطقه که چین حساسیت زیادی روی آن دارد با ادامه درگیری های مرزی دو کشور همزمان شده است.

بعضی رسانه های هندی مدعی شده اند دو روز گذشته دور جدیدی از درگیری ها میان سربازان چین و هند در شرق منطقه لداخ به وقوع پیوتسه است یکی از مقام های ارتش هند گفته است سربازان دو کشور برخورد فیزیکی داشته اند اما از اسلحه استفاد نشده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1249

به "عبور دو ناو آمریکا و هند از تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور دو ناو آمریکا و هند از تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید