ظریف: دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز بگیریم، دست یانکی ها برای ما رو شده است

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: لیبروی تیم ملی والیبال ایران گفت: من به شخصه دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز خوب بگیریم چون علاوه بر مسائل روحی و روانی در مراحل بعدی هم خیلی به ما یاری می نماید.

ظریف: دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز بگیریم، دست یانکی ها برای ما رو شده است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران از یک شنبه آینده چالش جدید خود را در لهستان شروع می نماید. توقعات از تیم ملی پس از کسب عنوان چهارمی لیگ دنیای به طرز عجیبی بالا رفته و همه از این تیم توقع مدال در مسابقات قهرمانی مردان دنیا را دارند. در این بین کار شاگردان کواچ در تورنمنتی که هر 4 سال یک بار با حضور 24 قدرت از 5 قاره دنیا برگزار می گردد به هیچ عنوان ساده نیست. گفت وگوی لیبروی تیم ملی با خبرنگار ورزشی خبرنگاران را بخوانید:

خبرنگاران: در آستانه مسابقات دنیای چقدر آماده هستید؟

روند آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشتیم ولی می شد بهتر از این باشد، البته ایرادی متوجه فدراسیون نیست چون آنها چیزی کم نگذاشتند. در مجموع روند خیلی خوبی مثل مسابقات قبلی نداشتیم که شاید سفر آمریکا وقفه ای در آن انداخت. ما 4 بازی با آمریکا برگزار کردیم و تمرین هایی که در لس آنجلس انجام دادیم فقط برای همان بازی ها بود. به نظر من اگر این تورنمنت در تهران برگزار می شد شاید حالا شرایط بهتری داشتیم. به هر حال تصمیمی بود که مدت ها قبل گرفته شده بود.

خبرنگاران: چقدر باید به 3 شکست و یک پیروزی تیم ملی ایران مقابل آمریکا در دیدارهای محبت آمیز بها داد؟

نتایج مسابقات کاپ آمریکا را نباید چندان جدی گرفت. مثلا در بازی اول، من و سعید معروف و محمد موسوی و شهرام محمودی بیرون بودیم و کواچ ترکیب جوانی را به زمین فرستاد. آمریکایی ها هم همین کار را کردند و تنها در بازی آخر از ترکیب اصلی خود استفاده کردند. ما مقابل آنها بد نبودیم و خوب بازی کردیم. انجام این 4 بازی خیلی به ما یاری کرد تا بازیکنان جوان ما متوجه قدرت تیم آمریکا و نحوه بازی آنها شوند. در درجه دوم، دست بازیکنان این تیم در دفاع، دریافت، توپ گیری، سرویس و حمله برای ما کاملا رو شده است. این اتفاق درمورد ما هم برای آنها افتاد اما شناختی که ما به دست آوردیم بیشتر به کار می آید.

خبرنگاران: چقدر حریفان خود را در مسابقات دنیای لهستان می شناسید؟

ایتالیا و آمریکا را به اندازه کافی می شناسیم. سبک بازی تیم های بلژیک و فرانسه هم مثل سایر تیم های اروپایی و کاملا معین است. این دو، تیم های درجه دوم اروپا به حساب می آیند. من به شخصه دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز خوب بگیریم چون علاوه بر مسائل روحی و روانی در مراحل بعدی هم خیلی به ما یاری می نماید.

خبرنگاران: بازگشت به تیم ملی تا به حال یک حضور در لیگ دنیای و یک حضور در مسابقات قهرمانی دنیا برای تو داشته است. ظاهرا ارزشش را داشت که از تصمیمت برگردی.

صحبت ارزش و ارزیدن نیست. من این موضوع را از صمیم قلب می گویم و به حرف هایی که پشت سر من در خصوص بازگشتم به تیم ملی گفته می گردد، کاری ندارم. من دوست دارم اگر حتی به اندازه یک امتیاز برای تیم ملی مفید هستم، این امتیاز را برای تیم ملی کسب کنم. من به کواچ هم گفته ام که اگر در تمام بازی ها هم بیرون باشم حتی یک سلول بدنم هم ناراضی نیست. این مسئله را به عبدالرضا علیزاده (دیگر لیبروی تیم ملی) هم گفته ام که من چه داخل زمین باشم و چه او بازی کند به خاطر یاری به تیم ملی خوشحالم. البته همه این ها به شرطی است که بتوانم به تیم ملی یاری کنم وگرنه اصلا بودن من فایده نخواهد داشت.

خبرنگاران: فصل بعد هم که در تیم میزان مشهد هستی و این فرصت را داری برای تیم شهرت بازی کنی.

من بعد از 14 سال به مشهد بر می گردم. در واقع من در لیگ برتر تا به حال برای مشهد بازی نکرده ام و بعد از اینکه در سال 1379 به تیم نوجوانان دعوت شدم برای هیچ تیم مشهدی بازی نکرده ام. این را هم بگویم که پیشنهادی از مشهد نداشتم. دوست دارم زودتر به مشهد بروم. باشگاه میزان مشهد در طول چند سال گذشته کارنامه خوبی از لحاظ تیمداری، رعایت اصول حرفه ای و برخورد با بازیکن داشته اند. سرمربی تیم هم رضا مؤمنی است و من از اینکه باز هم می توانم با رضا کار کنم و شرایط خوبی از نظر فکری و نه اقتصادی برای حضور در مشهد و لیگ برتر برایم مهیا شده، خوشحالم. شک نکنید که می توانم جواب اطمینان کادر فنی و مدیران میزان را بدهم.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 541

به "ظریف: دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز بگیریم، دست یانکی ها برای ما رو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: دوست دارم از آمریکا و ایتالیا امتیاز بگیریم، دست یانکی ها برای ما رو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید