شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است

به گزارش دیار سلمان، در حالی که فرایند آزادی زندانیان جنجالی طالبان ادامه دارد، سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان توضیح داد که تمام موانع برای مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است و تیم مذاکره کننده دولت بزودی راهی قطر می گردد.

شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان در توئیتی نوشت: تمام موانع بر سر راه مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است، فرایند تبادل زندانیان بزودی تکمیل می گردد و مذاکرات شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: تیم مذاکره کننده دولت کاملاً برای سفر به دوحه آماده است.

این در حالی است که فرایند آزادی زندانیان جنجالی طالبان نیز ادامه دارد و به گفته منابع دولتی از مجموع 320 زندانی به جامانده تا به امروز 200 نفر از آن ها آزاد شده اند.

دوشنبه نیز یک مقام افغان که خواست نامش فاش نگردد گفت که همه زندانیان طالبان تا چهارشنبه (12 شهریور) آزاد خواهند شد و سپس به صورت فوری یک هیئت از دولت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح نیز در بیانیه ای گفت که مذاکرات بین الافغانی از هر زمانی نزدیکتر است و دولت مشغول هماهنگی و اقدامات لجستیکی برای اعزام تیم مذاکره کننده به قطر است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1300

به "شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید