سگ رباتیک به دکل نفتی می رود

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت بوستون دینامیکز سگ رباتیک خود به ناماسپات (Spot) را سپتامبر سال گذشته رونمایی کرد. توانایی های جالب این ربات توجه شرکت های نفتی را جلب کرده که قصد دارند در آینده فرایندهای بیشتری در صنعت نفت را اتوماتیک کنند.

سگ رباتیک به دکل نفتی می رود

درهمین راستا شرکت نروژی آکر بی پی (Aker BP) تصمیم دارد استفاده از ربات اسپات را برای ایمن تر و کارآمدتر کردن عملیات ها در دکل های نفتی آزمایش کند. سگ رباتیک اسپات همراه چند ربات و پهپاد دیگر در سال جاری میلادی در دریای نروژ آزمایش می شوند.

این شرکت نروژی طی آزمایش ها عملکرد هر کدام از ماشین ها و قابلیت های اتوماتیک آنها را برای ارتقای فرایندهای بازرسی خود آزمایش می کند.

آکر بی پی معتقد است ربات اسپات با استفاده از سیستم های دوربین استریو، اجتناب از موانع و همینطور حسگرهای خود می تواند نشتی گاز را ردیابی و واکنش نشان دهد.

این شرکت توانایی های مذکور را در محیط های شبیه سازی شده صنعت نفت و گاز آزمایش کرده و معتقد است ربات اسپات می تواند به مکان هایی برود که ورود به آنها برای انسان خطرناک است. به این ترتیب از میزان ریسک عملیات کاسته می شود در کل امنیت کارگران و تاسیسات ارتقا می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 901

به "سگ رباتیک به دکل نفتی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ رباتیک به دکل نفتی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید