سوریه، احتمال تحویل معره النعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری به ارتش

به گزارش دیار سلمان، یک مقام مسئول سوری بیان کرد که تحرکاتی در جریان است تا شهر معره النعمان و روستاهای مجاور آن در استان ادلب بدون درگیری به ارتش سوریه تحویل داده شوند.

سوریه، احتمال تحویل معره النعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری به ارتش

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الوطن سوریه، امروز- دوشنبه- به نقل از عمر رحمون عضو کمیته آشتی ملی بیان کرد که تماس هایی با بعضی از طرف های تاثیرگذار در منطقه معره النعمان و روستاهای مجاور وجود دارد و پیشنهاد اجرای آشتی مشابه شرایط در حلب، و نیز تشکیل کمیته ای برای تماس با روستاهای حومه ادلب که خواستار ورود به فرایند آشتی هستند، داده شده است تا به موجب آن، یگان های ارتش سوریه بدون درگیری وارد این روستاها شوند.

شهر معره النعمان مهم ترین پایگاه تروریست ها در راستا میان حماه و حلب است .

وی تأکید کرد، این طرف ها تاکنون وعده هایی نیز داده اند و با توجه به این که دستیابی به چنین توافقی ممکن است خیلی زود پاسخ ها را دریافت خواهند کرد.

این مسئول سوری در عین حال هشدار داد، ایغور، جبهه النصره و غیره که اصلا اهل این منطقه نیستند، ممکن است شانس دستیابی به این توافق را کمتر نمایند.

این در حالی ست که پیشتر منابع سوری از پیشروی نیروهای دولتی در جنوب شرق این استان خبر داده اند.

گزارش ها از دیگر تحولات میدانی در سوریه حاکی ست که یگان های ارتش سوریه همزمان با پیشروی های گسترده در بعضی روستاها و شهرک ها در منطقه معره النعمان، عملیات فشرده ای علیه مواضع و مراکز تجمع گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره در حومه جنوب شرقی ادلب انجام می دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد، یگان های ارتش بعد از آزادسازی شهرک استراتژیک التح و بعضی روستاها و مزارع مجاور، امروز به سمت روستاهای دیر الشرقی، بابولین، ابومکی و شهرک جرجناز، یکی از مهم ترین پایگاه های گروه های تروریستی در حومه شهر معره النعمان پیشروی نموده اند.

درگیری های شدیدی میان یگان های ارتش با گروه های تروریستی در حومه جنوبی شهرک جرجناز جریان داشت و افراد گروه های تروریستی که متحمل تلفات جانی و مادی زیادی شده بودند به سمت عمق شهرک جرجناز فرار نموده و به منازل ساکنان آن گریخته اند و از اهالی به عنوان سپر انسانی در برابر حملات ارتش استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 722

به "سوریه، احتمال تحویل معره النعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری به ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، احتمال تحویل معره النعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری به ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید