سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت به 15درصد رسید

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر کریمی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: دانشگاه فرهنگیان اهمیت زیادی برای آینده کشور دارد و به همین دلیل بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد که البته طی سال های اخیر این دانشگاه که رو به انحلال می رفت تا حدودی احیا شده است.

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت به 15درصد رسید

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هم اکنون بیش از 600هزار جایگاه خالی در دانشگاه های کشور وجود دارد و با کمبود دانشجوی ورودی روبرو هستیم.

کریمی اعلام کرد: در بحث حقوق بگیران عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگیان، باید شرایط عادلانه ای برقرار باشد. در همین راستا در مجلس پیگیری هایی انجام و در قانون برنامه ششم دولت موظف شد در مورد حقوق بگیران شاغل و بازنشسته متناسب سازی حقوق را اجرا کند، چون فاصله بسیار میان بیشترین و کمترین دریافتی حقوق وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: پرداخت حقوق زیر خط فقر شایسته نظام اسلامی نیست و در حال حاضر مشاهده می گردد که حداقل حقوق در کشور به مراتب پایین تر از خط فقر است.

وی توضیح داد: در بحث ضریب افزایش حقوق نیز، اینکه یک درصد ثابتی به تمام حقوق ها اضافه گردد با هیچ عدالتی سازگار نیست. چرا که در این صورت حقوق های پایین افزایش بسیار ناچیز و حقوق های بالا افزایش چشمگیر خواهند داشت و فاصله و شکاف طبقاتی بیشتر می گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: در قانون بودجه سال 97 مصوب شد افزایش حقوق بایستی به صورت پلکانی باشد که حقوق های پایین بیشترین و حقوق های بالا کمترین افزایش را داشته باشند.

کریمی بیان کرد: در بحث پاداش سرانجام خدمت، برخی در کشور بیش از یک میلیارد تومان از بیت المال دریافت کردند، اما یک فرهنگی نهایتا بعد از یک سال دوندگی می توانست 30 یا 40میلیون تومان دریافت کند. این موضوع در مجلس رسیدگی و علیرغم مخالفت ها و مقامت های بسیار، سقفی برای میزان پرداختی پاداش سرانجام خدمت معین شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: امروز اگر ما می خواهیم آینده مطلوبی را برای کشور رقم بزنیم، باید مسائل فرهنگیان برطرف گردد.

وی ابراز داشت: ما یک دولت فربه، حجیم و پرهزینه داریم، سیاست نظام کوچک شدن و چابک شدن دولت است. اگر این مهم اتفاق بیفتد، سه حوزه مهم آموزش، امنیت و بهداشت می تواند به خوبی از سوی دولت ساماندهی گردد و شاهد مسائل کنونی نباشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 168

به "سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت به 15درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت به 15درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید