سفیر چین در میانمار: از تغییر اوضاع میانمار اطلاع قبلی نداشتیم

به گزارش دیار سلمان، سفیر چین در میانمار در واکنش به تحولات اخیر در این کشور اظهار داشت که چین از تغییر اوضاع سیاسی میانمار هیچ اطلاع قبلی نداشته است.

سفیر چین در میانمار: از تغییر اوضاع میانمار اطلاع قبلی نداشتیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از پلوبال تایمز، چن های روز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های میانمار اضافه نمود: هم حزب حاکم اتحادیه ملی برای دموکراسی و هم ارتش میانمار روابط محبت آمیز ای با چین دارند، پکن نیز مایل به دیدن شرایط فعلی نیست.

وی ادامه داد: چین امیدوار است که طرف های میانمار در چارچوب قانون اساسی و طبق قوانین به طور مناسب اختلافات را حل نموده و ثبات سیاسی و اجتماعی را حفظ نمایند.

چن های گفت که کشورش نقش سازنده ای در اوضاع میانمار دارد و هسته اصلی آن ترغیب به صلح و پیشبرد مذاکرات است در شرایط فعلی، به ویژه خشونت ممنوع است و باید از حقوق اساسی مردم محافظت گردد.

سفیر چین در میانمار همچنین بعضی شایعات در خصوص روابط چین و میانمار در شبکه های اجتماعی را رد کرد و اضافه نمود: موضوعاتی مانند انتقال تکنسین ها به میانمار به وسیله هواپیماهای چینی، یاری چین به میانمار برای ساخت دیوار آتش و حضور سربازان چینی در خیابان های میانمار پوچ و بسیار مضحک است.

رسانه های بین المللی اول فوریه (13 بهمن) از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) میانمار خبر دادند. این حزب در انتخابات پارلمانی آبان ماه سال جاری برنده شد. سازمان ملل، رهبران کشورهای دنیا و عمدتاً مقام های بلندپایه غربی این کودتا را محکوم نموده و خواهان آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار در پی تنش های فزاینده بین دولت و ارتش بر سر انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور رخ داد.

نظامیان این کشور معتقدند در جریان آن انتخابات که در 8 نوامبر 2020 (18 آبان) برگزار گردید، تقلب گسترده ای اجرا شده است و خواهان انجام تحقیقات گسترده درباره آن شدند.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار بیان کرد که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یک سال در اختیار گرفته و مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب نموده است.

میانمار با 54 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با بنگلادش، هند، چین، تایلند و لائوس مرز مشترک دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1599

به "سفیر چین در میانمار: از تغییر اوضاع میانمار اطلاع قبلی نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در میانمار: از تغییر اوضاع میانمار اطلاع قبلی نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید