سفیر آمریکا به حزب الله وعده تحریم بیشتر را داد

به گزارش دیار سلمان، ایسنا نوشت: سفیر آمریکا در بیروت تاکید نمود، تحریم های جدید کشورش حزب الله لبنان را هدف قرار می دهند اما این تحریم ها شامل افراد حامی این حزب نیز خواهد شد.

سفیر آمریکا به حزب الله وعده تحریم بیشتر را داد

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت در مصاحبه ای با شبکه ماهواره ای او.تی.وی در پاسخ به سوالی درباره نقش ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان که پیش از این درباره او گفته بود، در جامعه مالی بین الملل از اعتبار بالایی برخوردار است اظهار کرد: درست نیست برای فرار از مسؤولیت فروپاشی مالی لبنان، یک فرد یا یک موسسه قربانی گردد.

وی درباره تمایل آمریکا به فروپاشی مالی لبنان گفت: این ها ادعا هستند و ظرف روزهای آینده یاری جدیدی را جهت حمایت از بعضی بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت و دانشگاه لبنانی - آمریکایی اعلام خواهیم کرد.

شیا گفت: آمریکا هنوز در حال ارزیابی کابینه ای است که با حمایت حزب الله تشکیل شده که در لیست سازمان های تروریستی کشور ما قرار گرفته است.

او با اشاره به تحریم های جدید علیه حزب الله و حامیانش گفت، بسته ای جدید از تحریم ها اول ژوئن وارد مرحله اجرایی می گردد که شامل قاتلان غیرنظامیان در سوریه هم می گردد.

سفیر آمریکا در لبنان اضافه کرد: این کابینه حسن نیت خود را برای مبارزه با فساد و تعهد خود به اجرای اصلاحات ابراز کرد و اکنون احتیاج دارد این تعهد را به سطح بعدی انتقال داده و شروع به تبدیل این ایده ها به واقعیت کند.

او ادامه داد: آیا آنها آماده هستند این اصلاحات را به پیش ببرند؟ ما هنوز حکم قطعی در این خصوص نداده ایم.

لازم به ذکر است کابینه لبنان ماه مه مذاکراتی را با صندووق بین المللی پول شروع کرد.

شیا در پاسخ به این سوال که لبنان باید چه کاری برای جلب این حمایت انجام دهد، گفت: جامعه جهانی در جستجوی اصلاحاتی قابل ملاحظه است، صحبت از اصلاحات آسان بوده و انجام آن بسیار سخت تر است.

سفیر آمریکا در بیروت درباره نقش ریاض سلامه با اشاره به اینکه آمریکا سال ها با او همکاری بسیار نزدیکی داشته است، گفت: انتصاب ها در بانک مرکزی لبنان مساله ای حاکمیتی است.

او اضافه کرد: فکر می کنم اگر جامعه مالی بین الملل به رهبری بزرگترین موسسه مالی در دولت شما اعتماد نداشته باشد، شما هرگز شاهد جریان سرمایه گذاری ها که اقتصاد به شدت به آن احتیاج دارد، نخواهید بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1143

به "سفیر آمریکا به حزب الله وعده تحریم بیشتر را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا به حزب الله وعده تحریم بیشتر را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید