سد بلند چین در مقابل سیل پایگاههای اینترنتی مروج امور غیراخلاقی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: دولت چین که پیشتر نیز اقدام به بستن هزاران پایگاه اینترنتی غیراخلاقی نموده بود، اظهار داشت که این رسانه ها اقدام به انتشار تصاویر و مطالب غیراخلاقی می نموده اند.

سد بلند چین در مقابل سیل پایگاههای اینترنتی مروج امور غیراخلاقی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، چین به طور رسمی از سال 1385 با هدف اصلاح محیط فرهنگی دنیای اینترنت، مبارزه گسترده ای را بر ضد سایتهای غیراخلاقی این کشور شروع کرد و از آن موقع تاکنون پیروز به بستن سایت های غیراخلاقی زیادی شده است.

مسوولان خدمات فضای مجازی چین فقط در سال گذشته 180هزار نشریه و 10 هزار پایگاه اینترنتی را به دنبال انتشارات آنلاین مسایل غیراخلاقی مسدود نموده بودند.

خبرگزاری شین هوا روز چهارشنبه، در مورد بسته شدن 65 سایت غیراخلاقی در این کشور به نقل از مرکز اطلاعات ملی و خدمات فضای مجازی چین اظهار داشت که مسدود شدن این سایت ها همزمان با شب والنتاین اجرا شده است.

این گزارش همچنین از برخورد شدید با گردانندگان این سایت ها حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، بخش قابل توجهی از این سایت ها با هویت کاذب و افرادی که وجود خارجی نداشتند، ثبت شده بودند.

دولت چین پیشتر اعلام نموده بود که بیش از پنج میلیون و 600 هزار نشریه به طور غیرقانونی در این کشور منتشر می شوند و شمار کسانی که از اینترنت سیاه در چین استفاده می نمایند بیش از 420 میلیون نفر است.

مرکز اطلاعات ملی و خدمات فضای مجازی چین همچنین اظهار داشت که متصدیان سایت های مجازی غیرقانونی ضمن سوءاستفاده از مشخصات کاربران خود به اعمال منافی عفت عمومی ازجمله انتشار تصاویر غیراخلاقی و مطالب مبتذل اقدام می کردند.

مسوولان خدمات فضای مجازی چین همچنین در آستانه فرا رسیدن بازیهای المپیک 2008 پکن، 44 هزار سایت غیر اخلاقی را در این کشور تعطیل و 868 نفر را بازداشت نموده بودند.

در همین سال بود که مسوولان نظارت بر فضای مجازی این کشور 350 میلیون اطلاعات مخرب در قالب متن، عکس و فیلم را از فضا مجازی پاک کردند.

استفاده از اینترنت سیاه؛ کنترل بر فضای مجازی کشور چین را از سوی دستگاه های ذیربط شدت بخشیده و دامنه فعالیت این دستگاهها را حتی به خارج از مرزهای کشور سوق داده است.

رسانه های چینی چندی پیش نیز در گزارشی از شرایط جدید برای کاربران اینترنتی خبر داده بودند که بر اساس آن، کاربران از این پس مجاز به استفاده از اسامی مستعار خاص نبوده و باید به صورت واقعی جوابگوی محتوایی که در فضای وب منتشر می نمایند، باشند.

طی سالهای اخیر و با تسریع فرآیند صنعتی شدن در کشور چین و گسترش دامنه توسعه تا فضای زندگی خصوصی قشر متوسط این کشور، پکن همیشه اقدامات پیشگیرانه در مورد مقابله با آسیبهای سیاسی و اجتماعی محتمل در فضای مجازی این کشور را در دستور کار خود داشته است.

چین بزرگترین فراوری نماینده قطعات رایانه ای و محتواهای اینترنتی در دنیا است.این کشور پیشتر از برنامه های جدیدی برای سانسور فضای مجازی خبر داده بود تا کاربرانی که در نقاط مختلف چین قصد ورود به دنیای مجازی را دارند، با محدودیتهای بیشتری روبرو شوند.

منبع: ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 666

به "سد بلند چین در مقابل سیل پایگاههای اینترنتی مروج امور غیراخلاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد بلند چین در مقابل سیل پایگاههای اینترنتی مروج امور غیراخلاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید