سایه نازیسم بر سر برلیناله ، افشای ارتباط آلفرد بائر با حزب نازی پس از 30 سال

به گزارش دیار سلمان، سازمان دهندگان جشنواره فیلم برلین اهدای جایزه خرس نقره ای آلفرد بائر را در برلیناله 2020 به دلیل افشای ارتباط و همکاری این چهره سینمایی با حزب نازی به حال تعلیق درآوردند.

سایه نازیسم بر سر برلیناله ، افشای ارتباط آلفرد بائر با حزب نازی پس از 30 سال

با تورهای لحظه آخری آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، آلفرد بائر از 1951 تا 1976 نخستین مدیر جشنواره فیلم برلین بود و مدیران برلیناله از 1987 یک جایزه ویژه به نام و یاد او به فهرست جوایز برلین افزودند. پس از انتشار گزارشی در هفته نامه دی تسایت آلمان درباره گذشته بائر و اینکه او در جمهوری رایش سوم کارمند ارشد اداره امور سینمایی نازی بوده، اعطای جایزه خرس نقره ای آلفرد بائر در بخش مسابقه رسمی برلیناله به حالت تعلیق درآمد.

بر اساس گزارش هفته نامه دی تسایت، بائر در تشکیلات سینمایی جوزف گوبلز (وزیر پروپاگاندا در رایش سوم) مسئول اداره کارگزینی بود و بر فرایند انتخاب بازیگر، کارگردان و دیگر عوامل فراوری فیلم برای رایش سوم نظارت می کرد. در واقع، او از افرادی بود که درباره معاف شدن فیلمسازان از خدمت در ارتش آلمان نازی، فعالیت در صعایع اسلحه سازی یا حضور در خط مقدم جبهه تصمیم می گرفت. هر چند بعد از جنگ جهانی دوم گذشته خود را پنهان کرد و مدعی شد در 1943 از حزب نازی جدا شده است.

پس از مرگ بائر در 1986، مدیران برلیناله تصمیم گرفتند جایزه آلفرد بائر را به احترام اولین مدیر جشنواره اهدا نمایند و لئوس کاراکس برای خون بد در 1987 نخستین برنده آن بود. باز لورمن، ژانگ ییمو، لاو دیاز و سال گذشته نورا فینگشایت با اولین فیلم داستانی خود ضدسیستم چهره هایی هستند که جایزه آلفرد بائر را دریافت نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 865

به "سایه نازیسم بر سر برلیناله ، افشای ارتباط آلفرد بائر با حزب نازی پس از 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه نازیسم بر سر برلیناله ، افشای ارتباط آلفرد بائر با حزب نازی پس از 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید