زاگرس اسلام آباد در لیگ برتر هندبال می ماند؟

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/کرمانشاه از چند ماه پیش که برنامه ریزی های فدراسیون هندبال برای برگزاری سی و سومین دوره رقابت های لیگ برتر آغاز شد، ادامه حضور تیم زاگرس اسلام آبادغرب در این رقابت ها با اما و اگرهایی همراه بود.

زاگرس اسلام آباد در لیگ برتر هندبال می ماند؟

مسئولان این باشگاه گفتند مسائل اقتصادی که در دو فصل گذشته رقابت های لیگ برتر دامن تیمشان را گرفته بود، باعث شده تا ادامه حضورشان در فصل پیش روی این رقابت ها هم در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

با وجود حضور تیم در مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ برتر که 12 شهریور برگزار گردید، اوایل مهرماه مسئولان باشگاه طی بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شد، گفتند که به دلیل مسائل اقتصادی و عدم تحقق وعده های داده شده، از ادامه حضور در رقابت های لیگ برتر انصراف می دهند.

چند روز بعد پادرمیانی استاندار، رئیس فدراسیون و مسئولین ورزش استان برای حل مسائل تیم کارساز شد و قرار براین شد تا با جذب حمایت های اقتصادی، تیم زاگرس در رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشد.

هنوز دو هفته ای از اعلام این خبر نگذشته بود که مسئولان باشگاه زاگرس دوباره گفتند هفت نفر از بازیکنان و کادر فنی تیم به بیماری کرونا مبتلا شده اند و برای حفظ سلامتی بازیکنانشان در این دوره از رقابت های لیگ برتر هندبال حضور پیدا نخواهند کرد.

و اما حالا که رقابت های لیگ برتر هندبال آغاز شده، این سوال پیش می آید که با انصراف تیم زاگرس، امتیاز لیگ رجحان این تیم حفظ خواهد شد و یا اینکه سهمیه این تیم در لیگ برتر از بین خواهد رفت؟

رئیس فدراسیون: باید آنالیز و تصمیم گیری کنیم

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال به خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه تیم زاگرس اسلام آبادغرب هیچ مدارک و مستنداتی در مورد موجه بودن عدم حضورشان در رقابت های لیگ برتر ارائه نداده، طبق بخشنامه و آئین نامه مسابقات با این تیم برخورد خواهد شد و سهمیه لیگ رجحان آنها گرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: مشابه شرایط تیم زاگرس را تیم دشستشان بوشهر نیز داشت، اما این تیم مستندات ابتلای تعدادی از بازیکنانش را به همراه تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی استانشان به ما ارائه دادند. براین اساس به این تیم اجازه داده ایم که برای دور برگشت رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشد و بازی های معوق را نیز انجام دهد.

وی گفت: اگر تیم زاگرس هم به مانند دشستشان اقدام می کرد، می توانستیم مجوز ادامه حضور در رقابت های لیگ برتر را به این تیم هم بدهیم.

پاکدل به رایزنی مسئولین ورزش استان برای حفظ امتیاز تیم زاگرس در رقابت های لیگ برتر هم اشاره نمود و گفت: درصورتی که مسئولین ورزش کرمانشاه تقاضای خود را به صورت کتبی به ما اعلام نمایند، ما نیز در نشست هیات رئیسه فدراسیون آن را مطرح و آنالیز خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه زاگرس: مسئولین رایزنی نمایند در لیگ می مانیم

سجاد اعظم مدیرعامل باشگاه زاگرس نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: مسئولین استانی در سفری که چند روز پیش رئیس فدراسیون به کرمانشاه داشت، این موضوع را پیگیری کردند و قرار براین شد تا درخواست خود را به شکل مکتوب به فدراسیون ارائه دهند.

وی توضیح داد: درصورتی که مسئولین ورزش استان و هیات هندبال رایزنی نمایند، می توانیم در لیگ بمانیم.

مدیرعامل باشگاه زاگرس در پاسخ به اینکه اگر فدراسیون با بازگشت تیم زاگرس به لیگ برتر موافقت کند، آیا این تیم برای دور برگشت رقابت های لیگ حضور خواهد داشت یا نه، گفت: پس از اعلام انصرافمان از رقابت های لیگ، تمام بازیکنان از تیم جدا شدند و اکنون دیگر بازیکنی نداریم که بخواهیم در ادامه رقابت ها حضور داشته باشیم.

وی اضافه نمود: با این وجود برای دور برگشت رقابت ها نمی توانیم حضور داشته باشیم و برای حضور در فصل بعدی رقابت ها برنامه ریزی خواهیم کرد تا با تمام قدرت ظاهر شویم.

اعظم در انتها با تاکید براینکه فدراسیون همیشه نگاه ویژه ای به هندبال غرب کشور و بویژه کرمانشاه داشته، گفت: امیدواریم همانند گذشته فدراسیون این نگاه را داشته باشد و امکان ادامه حضور تیم ما در رقابت های لیگ فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1402

به "زاگرس اسلام آباد در لیگ برتر هندبال می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاگرس اسلام آباد در لیگ برتر هندبال می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید