روسیه: هواپیماهای آمریکا و ناتو مواد مخدر را از افغانستان قاچاق می نمایند

به گزارش دیار سلمان، وزیر خارجه روسیه اعلام نمود که گزارش ها درباره قاچاق موادمخدر از افغانستان توسط هواپیماهای آمریکا و ناتو باید آنالیز گردد.

روسیه: هواپیماهای آمریکا و ناتو مواد مخدر را از افغانستان قاچاق می نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره قاچاق موادمخدر در افغانستان گفت: گزارش هایی بدست ما می رسد که موادمخدر از افغانستان با استفاده از هواپیماهای نظامی ائتلاف ناتو و آمریکا به کشورهای دیگر از جمله اروپا قاچاق می گردد.

وی اضافه کرد: نمی توانیم بطور 100 درصد تایید کنیم اما این گزارش ها آنقدر بطور مرتب می آیند که نمی توان آن را نادیده گرفت، اگر از هواپیماهای نظامی برای قاچاق مواد از افغانستان استفاده می گردد این هواپیماها فقط می تواند متعلق به اعضای ناتو باشد و چنین پروازهایی تنها توسط ارتش و یا سرویس های ویژه انجام می گردد.

به گزارش تاس، لاوروف در ادامه توضیح داد که این گزارش ها باید آنالیز گردد و اول از همه تحقیقات در آمریکا صورت گیرد.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ضرورت آنالیز حضور نظامی ناتو در افغانستان نیز اظهارداشت: با نگاهی به حقایق کاملاً موثق، می توان گفت که طی 20 سال حضور آمریکا و حضور سایر نیروهای ائتلاف در افغانستان، قاچاق مواد مخدر از آن کشور چندین برابر شده است؛ نه آمریکا و نه دیگر اعضای ائتلاف هیچ کوشش جدی برای متوقف کردن فراوری موادمخدر در افغانستان نکرده اند.

اخیراً نیز وزارت خارجه روسیه گفته بود که اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا در قاچاق موادمخدر در افغانستان دست دارند و برای عبور کاروان های حامل این مواد به گروه های شبه نظامی پول می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1223

به "روسیه: هواپیماهای آمریکا و ناتو مواد مخدر را از افغانستان قاچاق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هواپیماهای آمریکا و ناتو مواد مخدر را از افغانستان قاچاق می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید