رد طرح روسیه درباره انتقال جلسات سازمان ملل از واشنگتن

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، نخستین کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح پیشنهادی روسیه مبنی بر انتقال جلسات این سازمان از واشنگتن به وین یا ژنو که به دلیل عدم بهبود مسائل ویزا نمایندگان روسی برای شرکت در جلسات مطرح شده بود، مخالفت کرد.

رد طرح روسیه درباره انتقال جلسات سازمان ملل از واشنگتن

18 کشور از این طرح حمایت کردند، 69 کشور به آن رأی مخالف دادند و 72 کشور دیگر رای خود را ممتنع اعلام کردند. در میان کشورهایی که از این طرح حمایت کردند، می توان به ایران، چین، قزاقستان، سوریه و چندین کشور آمریکای لاتین و آفریقا اشاره نمود.

ندری بلوسف معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در ژنو گفت : با این حال، فکر می کنیم دشواری حضور هیئت های ملی در رویدادهای سازمان ملل مسئله ای جدی است و باید در کانون توجه کمیته خلع سلاح و مجمع عمومی ملل متحد باقی بماند. ما نیز برای آن رویکردی گام به گام پیشنهاد کردیم.

این دیپلمات هم چنین تأکید کرد که پیش نویس جدید به دبیرخانه سازمان ملل و دبیرکل اجازه می دهد که برای برطرف مشکل ویزای نمایندگان دوباره کوشش نمایند.

وی تاکید نمود: ما به ایالات متحده فرصت دیگری می دهیم تا در سیاست خود در زمینه صدور ویزا برای نمایندگان بعضی از کشورها تجدید نظر کند.

از زمان آغاز هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، ایالات متحده ویزای هجده نماینده روسیه را صادر نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 680

به "رد طرح روسیه درباره انتقال جلسات سازمان ملل از واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد طرح روسیه درباره انتقال جلسات سازمان ملل از واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید