رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت

به گزارش دیار سلمان، بحرالدین یوسف حبیبی، رئیس جمهوری سابق اندونزی روز چهارشنبه در سن 83 سالگی درگذشت.

رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش ایسنا، طارق کمال حبیبی پسر بحرالدین یوسف حبیبی در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی مترو گفت که پدرش بر اثر ناراحتی قلبی در سن 83 سالگی درگذشت.

بحرالدین یوسف حبیبی سومین رئیس جمهور اندونزی بود که قدرت را زمانی در اختیار گرفت که این کشور با آشوب های مختلف، گذار ناآرام قدرت و اصلاحات مالی دست و پنجه نرم می کرد.

وی پیش از رسیدن به ریاست جمهوری که مدت آن بسیار محدود بود به مدت 20 سال به عنوان وزیر تحقیقات و تکنولوژی در اندونزی خدمت کرد.

وی همچنین به خاطر کوششش برای تبدیل اندونزی به یک قدرت تکنولوژی از جمله کوشش برای ایجاد صنعت هواپیماسازی داخلی معروف بود.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی اندونزی در مقابل بیمارستانی که حبیبی در آن درگذشت وی را به عنوان یک دانشمند جهانی و پدر تکنولوژی اندونزی توصیف کرد.

ویدودو گفت: هر مشکل مالی یا سیاسی که کشور با آن روبرو می شد حبیبی همواره برای آن یک راهکار داشت. او پدر تکنولوژی اندونزی، یک سیاستمدار واقعی و یک فرد نمونه برای همه بود.

به همین خاطر وزارت کشور اندونزی از روز چهارشنبه به مدت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام نمود.

وزیر کشور اندونزی عصر چهارشنبه گفت: ما یک عزای عمومی سه روز تا 14 سپتامبر (23 شهریور) اعلام می کنیم.

انتظار می رود که اندونزی در این دوران عزای عمومی پرچم کشور را به صورت نیمه برافراشته درآورد. حبیبی امروز (پنج شنبه) در جنوب جاکارتا به خاک سپرده می گردد و جوکو ویدودو رهبری مراسم خاک سپاری را برعهده خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 437

به "رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید