دیدار پوتین با جین پینگ ، روسیه و چین بر گسترش روابط تاکید کردند

به گزارش دیار سلمان، روسای جمهوری روسیه و چین امروز سه شنبه در شهر ولادی وستوک در خاور دور روسیه با یکدیگر دیدار و بر گست

دیدار پوتین با جین پینگ ، روسیه و چین بر گسترش روابط تاکید کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شروع این دیدار با تشکر از همتای چینی خود برای قبول دعوت او برای حضور در چهارمین همایش مالی بین المللی شرق روسیه گفت: روابط دو کشور براساس اعتماد متقابل در حال توسعه می باشد و حجم مبادلات تجاری دو طرف به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین نیز دراین دیدار با بیان اینکه بزرگترین هیات اعزامی به چهارمین همایش مالی بین المللی شرق روسیه را چین به روسیه آورده است، اضافه کرد: این مساله نشانگر آن است که این همایش تا چه اندازه برای چین اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت که چین خواستار گسترش روز افزون روابط با روسیه است.

چهارمین همایش مالی بین المللی شرق روسیه با شرکت هیات هایی از دهها کشور دنیا در منطقه ولادی وستوک در خاور دور روسیه شروع بکار نموده است.

این همایش بین المللی مالی که روز سه شنبه در دانشگاه فدرال خاور دور روسیه در جزیره روسکی در مجاورت بندر ولادی وستوک شروع شده است، تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در چارچوب این همایش، 70 برنامه ازجمله میزگرد، ضیافت کاری، معرفی طرح ها و سمینارهای تجاری برگزار می گردد.

پوتین هدف از برگزاری این همایش را یاری به توسعه اقتصاد منطقه خاور دور روسیه، ارزیابی کارشناسی ظرفیت های این منطقه، گسترش همکاریهای بین المللی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، معرفی جاذبه های سرمایه گذاری منطقه ولادی وستوک و نقاط پیرامون آن عنوان نموده است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از دیگر مهمانان برجسته این همایش است و مقامهای ارشد کشورهای منطقه شرق آسیا از جمله هیات هایی از کره جنوبی و شمالی، ویتنام و مالزی در این همایش شرکت دارند.

همایش بین المللی مالی شرق از سال 2015 به دستور رئیس جمهوری روسیه برگزار می گردد.

سال گذشته در همایش بین المللی مالی شرق بیش از شش هزار نفر از حدود 60 کشور دنیا شرکت کردند.

در همایش سال گذشته 217 موافقتنامه به ارزش 2 هزار و 496 میلیارد روبل (معادل 35 میلیارد و 600 میلیون دلار) امضا شد.

همزمان با این هماش و دیدار سران روسیه و چین، رزمایش واستوک-2018 که بزرگترین رزمایش روسیه در سه دهه اخیر محسوب می گردد، با شرکت چین در مناطق خاور دور و سیبری روسیه شروع شده است.

به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، رزمایش واستوک-2018 از نظر ابعاد از سال 1981میلادی که رزمایش زاپاد-81 ارتش اتحاد جماهیر شوروی برگزار گردید، بی سابقه است.

واحدهایی از ارتش چین و مغولستان نیز در رزمایش واستوک-2018 روسیه شرکت نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 610

به "دیدار پوتین با جین پینگ ، روسیه و چین بر گسترش روابط تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار پوتین با جین پینگ ، روسیه و چین بر گسترش روابط تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید