ملاقات رئیس جمهور کره جنوبی با همتای چینی

به گزارش دیار سلمان، رئیس جمهور کره جنوبی که به پکن رفته است با همتای چینی خود درباره کره شمالی رایزنی کرد.

ملاقات رئیس جمهور کره جنوبی با همتای چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در پکن با شی جین پینگ همتای چینی خود ملاقات و بر لزوم پیشگیری از وقوع تنش نظامی در شبه جزیره کره تاکید نمود.

وی پیش از ملاقات با شی در جمع خبرنگاران گفت: تحولات اخیر که شامل تعلیق مذاکرات کره شمالی و ایالات متحده و افزایش تنش ها در شبه جزیره کره است به نفع هیچ کدام از دو کشور ما و کره شمالی نیست.

مون اضافه کرد: در امسال دستاوردها و تغییراتی در روابط کره جنوبی-چین و شرایط امنیتی شبه جزیره کره وجود داشت.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین به نقش مهم چین در کوشش های اجرا شده برای خلع سلاح و ایجاد صلح در شبه جزیره کره اشاره نمود.

مون جائه این گفت که وی به دنبال ملاقات با همتای چینی خود در سئول در آینده نزدیک است. رئیس جمهور چین احتمالا در اوایل بهار به کره جنوبی سفر خواهد نمود.

شی جین پینگ در این کنفرانس خبری نیز پیش از ملاقات با اشاره به زمینه های مشترک دو کشور بر ارتقای روابط دوجانبه و دفاع از چندجانبه گرایی و سیستم تجارت آزاد گفت: ما دوست و شرکایی بوده ایم که خواستار تداوم همکاری نزدیک هستیم.

بر اساس این گزارش، مون بلافاصله پس از ورود به پکن با همتای چینی خود ملاقات کرد. قرار است امروز ملاقات سه جانبه میان سران چین، کره جنوبی و ژاپن در استان سیچوان برگزار گردد.

کره شمالی روز یکشنبه در کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران که به ریاست کیم جونگ اون رهبر این کشور برگزار گردید بیان کرد میخواهد توانایی نظامی خود را افزایش دهد.

یونهاپ نوشت کره جنوبی امیدوار است هماهنگی نزدیک خود را با چین، آمریکا، ژاپن و روسیه به منظور حفظ فرصت مصاحبه و احیای فرایند صلح کره حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 686

به "ملاقات رئیس جمهور کره جنوبی با همتای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس جمهور کره جنوبی با همتای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید