دیدار با 6 خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، عبدالله مرتضوی، بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران طی سخنانی گفت: با توجه به روز بزرگداشت کارمند دیدار با خانواده 6 شهید کارمند را در شهرستان های استان تهران داشته ایم که تقدیری از آنان صورت گرفت.

دیدار با 6 خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه در روز گذشته به همراه معاون بنیاد شهید کشور به دماوند سفر نموده ایم اضافه کرد: طی این سفر و در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پل شهدای رودهن افتتاح شد که این افتتاح هم بابی برای تقدیر از این بزرگواران باشد و هم یاد و خاطره این شهیدان زنده و ماندگار بماند.

وی گفت: در شهرستان های استان تهران 8 هزار و 802 شهید، 24 هزار و 974 جانباز و یک هزار و 403 آزاده داریم، که مجموعه شهدا در 261 گلزار سامان دهی گردیده اند و در خصوص برگزاری یادواره شهدا در دماوند نیز گفت: این کنگره برای 341 شهید شهرستان دماوند و در آذرماه، به صورت متمرکز برگزار می گردد.

مرتضوی با بیان اینکه خدمات بدون مرز به خانواده معظم شهدا توسط بنیاد شهید اعطا گردیده است گفت: یعنی خانواده شهدا و ایثارگران بدون توجه به اینکه در کدام شهرستان پرونده دارند در سراسر کشور می تواند از بنیاد شهید خدمات دریافت نمایند.

وی گفت: 57 دانشگاه در سطح شهرستان های استان تهران با بنیاد شهید و امور ایثارگران طرف قرارداد هستند و در حال حاضر از 261 گلزار شهید برخورداریم که 3913 مزار شهدا در این شهرستان ها داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ادامه بیان داشت: در طرح سپاس طی 5 سال گذشته 81 هزار و 765 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده که مسئولین به دیدار این خانواده ها رفته اند.

مرتضوی با بیان اینکه 25 درصد از سهمیه استخدامی دولتی مخصوص خانواده شهدا و ایثارگران است گفت: از این تعداد 740 نفر جذب ارگان های دولتی و 293 نفر جذب بخش خصوصی گردیده اند.

وی در خصوص تعداد یادواره و مراسم های برگزار گردیده برای شهدا بیان داشت: تعداد 12 هزار و 380 یادواره و مراسم شهدا در 5 سال گذشته در شهرستان های استان تهران برگزار گردیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران اضافه کرد: آنالیز های ما نشان داده است که بردن جانبازان همراه با خانواده به اردو به ویژه در خصوص جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی سبب کاهش هزینه های درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 83

به "دیدار با 6 خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با 6 خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید