دومای روسیه لایحه تمدید پیمان استارت را تصویب کرد

به گزارش دیار سلمان، دومای دولتی روسیه به اتفاق آراء از لایحه قانونی توافقنامه مسکو و واشنگتن برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی حمایت نموده و این اقدام را برای شفافیت اقدامات دو کشور و کسب زمان لازم برای ادامه توافقات در این عرصه مهم دانست.

دومای روسیه لایحه تمدید پیمان استارت را تصویب کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دومای دولتی روسیه امروز (چهارشنبه) لایحه قانونی مربوط به توافقنامه تمدید پیمان ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) با آمریکا که روز گذشته توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور ارائه شده بود را به اتفاق آراء به تصویب رساند. تمامی فراکسیون های احزاب حاضر در دوما، از این لاحه حمایت کردند. روز سه شنبه دو طرف روسی و آمریکایی یادداشتی درباره توافق برای تمدید این توافقنامه دوجانبه برای مدت 5 سال مبادله نموده بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در یادداشت توضیحی دومای روسیه در این باره آمده است: تمدید این توافقنامه جوابگوی منافع ملی فدراسیون روسیه بوده و امکان شفافیت و قابل پیش بینی بودن اقدامات متقابل روسیه و آمریکا را فراهم نموده و در عین حال، از ثبات راهبردی در دنیا حمایت می نماید.

در این سند یادآوری شده که زمان بدست آمده در نتیجه تمدید این توافقنامه، می تواند برای انجام مذاکرات دوجانبه درباره ادامه اقدامات برای کنترل بر تسلیحات موشکی-هسته ای، با توجه به همه عوامل تإثیرگذار بر ثبات راهبردی در دنیا امروز، مورد استفاده قرار بگیرد.

در یادداشت توضیحی دومای روسیه همچنین تأکید شده که تمدید پیمان استارت-3 تأثیر مثبتی بر اوضاع بین المللی خواهد داشت و تعهد فدراسیون روسیه در چارچوب پیمان مربوط به عدم گسترش سلاح های هسته ای را تأیید نموده و به فرایند خلع سلاح در دنیا یاری و امکان گسترش آن بصورت توافقاتی چندجانبه در آینده را فراهم خواهد ساخت.

لایحه قانونی مربوط به تمدید پیمان استارت-3، پس از تصویب در دومای دولتی، برای تأیید به شورای فدراسیون (سنای) روسیه فرستاده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1560

به "دومای روسیه لایحه تمدید پیمان استارت را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومای روسیه لایحه تمدید پیمان استارت را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید