دولت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل کوچک در زمینه کرونا حمایت می کند

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان از حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل کوچک در زمینه کرونا خبر داد.

دولت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل کوچک در زمینه کرونا حمایت می کند

موسی خادمی در جلسه طرح ساماندهی مشارکت های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا که با حضور معاونین و جمعی از مسئولین انجمن های مردم نهاد به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران دستگاه های اجرایی عضو و فرمانداران استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه پیگیری یاری های خیرین برای مردم است و این موضوع از یاری های دولت به مردم برای جبران خسارتهای ناشی از کرونا وتعطیلی فعالیت های مالی و یا یاری های دولت به دانشگاه علوم پزشکی برای درمان جداست.

وی در خصوص یاری های مالی به دانشگاه علوم پزشکی گفت: علوم پزشکی هم باید از خیرین یاری بگیرد و هم از یاری های دولتی برخوردار شود که در این خصوص طی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبلغ 12 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا تخصیص یافته است.

خادمی با اشاره تصویب 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای یاری به مردم، گفت: دولت به اقشار خاصی از 200 تا 600 هزار تومان پرداخت خواهد کرد. وی همچنین از تصویب مبلغ 75 هزار میلیارد تومان برای یاری به اقشار آسیب پذیر و حمایت از مشاغل کوچک خبر داد.

استاندار لرستان در زمینه یاری خیرین به مردم، گفت: ما به عنوان دستگاه اداری، تسهیل گر، بسترساز و سازمان دهنده تشکیلات این یاری ها را سازماندهی می کنیم.

وی با اشاره به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود نمی توانیم کرونا را به زودی متوقف کنیم و از طرفی تعطیلی کشور هم به مدت طولانی امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با تشکر از گروه های جهادی، خیرین، تولیدکنندگان و کارآفرینان و همه افرادی که پای کار آمده اند، گفت: این کمیته دنبال آن است که با سازماندهی و نظارت دقیق، انواع یاری ها، امکانات، نیروی انسانی و خدمات را ساماندهی کرده و به همه مناطق لازم به طور عادلانه و با اولویت روستاها، مناطق حاشیه ای و مناطق کمتر برخوردار برساند.

وی شرح داد: در این صورت با استفاده از همه ظرفیت ها می توان از کار پراکنده جلوگیری کرد و با شناسایی و توجیه افراد خیّر یاری رسانی را بهتر انجام داد.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت کمیته ساماندهی مشارکت های مردمی، عنوان کرد: این کمیته اگر کار خود را به خوبی انجام دهد با توجه به اثر بخش بودن آن ممکن است در آینده از مهمترین کمیته های مورد نظر باشد.

خادمی شرح داد: انشاالله با یاری و همکاری همه دوستان از همه ظرفیت های استان و خارج استان استفاده می کنیم تا بتوانیم اقشار آسیب پذیر و افرادی را که در این جریان دچار ضرر و زیان شده اند یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1007

به "دولت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل کوچک در زمینه کرونا حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل کوچک در زمینه کرونا حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید