دوحه: اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی با تبادل نظر قابل حل است

به گزارش دیار سلمان، سخنگوی وزارت خارجه قطر به موضع گیری درباره اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی پرداخت.

دوحه: اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی با تبادل نظر قابل حل است

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، قطر به موضع گیری درباره اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی پرداخت.

لولوه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: اختلاف میان ایران و بعضی کشورهای عربی به وسیله تبادل نظر قابل حل است. اختلافات آنگونه که بعضی فکر می نمایند طایفه ای نیست. راهکار اختلافات در تبادل نظر و کانالهای دیپلماتیک است.

وی که در جریان نشستی در بخارست در رومانی با عنوانخاورمیانه؛ آیا هنوز به دنبال راهکار هستیم؟، سخن می گفت، اضافه کرد: مسائل منطقه اراده داخلی مستقل نزد کشورهای منطقه را طلب می نماید که منافع جمعی کشورهای منطقه را در نظر گرفته گردد.

الخاطر اعلام کرد: اسباب و دلایل منطقه متعدد است. همه به دنبال حل این مسائل هستند مانند سازمانهای بین المللی و طرفهای غیردولتی و بازیگران موثر در منطقه و جهان اما جدای از یکدیگر عمل می نمایند.

شایان ذکر است که چند روز قبل خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر اعلام نموده بود: با وجود اینکه بعضی طرف ها سعی کردند جنگی در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، بعضی ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس جمهور آمریکا باخت.

وزیر دفاع قطر درباره امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران هم گفته بود: امیدواریم این دیدار صورت گیرد، این امر نیازمند انعطاف است و چنانچه به ایران اجازه افزایش صادرات نفتش داده گردد ممکن است شاهد حضور طرف ایرانی در میز گفت وگو باشیم. من اطلاعاتی در این باره ندارم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 525

به "دوحه: اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی با تبادل نظر قابل حل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوحه: اختلافات میان ایران و بعضی کشورهای عربی با تبادل نظر قابل حل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید