خودداری وزارت خارجه چین از بیان جزئیات شرایط جسمانی کیم

به گزارش دیار سلمان، وزارت خارجه چین به اظهارات ویتنام درباره مناقشات در دریای جنوبی و همچنین ادعا ها درباره شرایط جسمانی رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

خودداری وزارت خارجه چین از بیان جزئیات شرایط جسمانی کیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گِنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) با حضور در نشست خبری به ایراد سخنانی درباره ادعا های ویتنام درباره محدوده آب های سرزمینی و بعضی گزارش ها درباره بیماری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرداخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شوانگ درباره حال کیم شرح داد که پکن از گزارش ها درباره شرایط رهبر کره شمالی مطلع است، اما منبع این گزارش ها را نمی داند.

وی، اما از ارائه هرگونه جزئیات درباره بیماری کیم یا اینکه چین اطلاعاتی درباره آن دارد، خودداری کرد.

پیش از این دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی و یکی از مقام های دپارتمان ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین با رد گزارش های مذکور تصریح کردند که زندگی رهبر کره شمالی در خطر نیست.

شبکه آمریکایی سی ان ان روز گذشته به نقل از یک منبع مطلع در دولت آمریکا مدعی شده بود که حال جسمانی رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی قلب بسیار نامساعد است.

سخنگوی وزارت خارجه پکن همچنین با غیرقانونی خواندن ادعا های ویتنام درباره مناقشات در دریای جنوی چین، تهدید کرد هر اقدامی که حق حاکمیتی چین را نقض کند، محکوم به شکست است.

به نوشته رویترز، دولت ویتنام در روز های اخیر با ادعای اینکه چین کوشش می نماید محدوده آب های سرزمینی خود در دریای جنوبی را گسترش دهد، به سازمان ملل شکایت نموده بود.

سخنگوی ارتش چین نیز روز دوشنبه به آمریکا در زمینه هرگونه دخالت در امور کشور های منطقه واتهام زنی های بی اساس برای توجیه حضور نظامی در منطقه هشدار داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1055

به "خودداری وزارت خارجه چین از بیان جزئیات شرایط جسمانی کیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری وزارت خارجه چین از بیان جزئیات شرایط جسمانی کیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید