خبرنگاران نوروز با چاشنی کرونا و لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب

به گزارش دیار سلمان، شیراز - خبرنگاران- هر سال با آمدن نوروز شاهد افزایش مصرف آب در مناطق شهری و روستایی هستیم و توصیه ها سمت و سوی ارشاد و هدایت برای صرفه جویی در مصرف آب به خود می گیرد ، سال جاری با رسوخ ویروس منحوس کرونا در جامعه ما و لزوم شستن مکرر دست ها و سطوحی که احتمال آلودگی بیشتر دارند لزوم صرفه جویی در مصرف آب بیش از پیش ضرورت دارد.

خبرنگاران نوروز با چاشنی کرونا و لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

هر سال در اسفند ماه با افزایش مصرف آب روبرو می شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می نماید، سال جاری با فراگیر شدن موضوع آلودگی به ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی قطعا با افزایش مصرف بیشتری روبرو هستیم ، شهروندان با توجه به کاهش شدید منابع آبی و در پیش بودن بهار و تابستان گرم سال آینده می بایست از مصارف غیرضروری آب چشم پوشی کنند.

همه می دانیم که شست و شوی فرش و قالیچه در منازل موجب هدر رفت حجم زیادی آب می گردد و بهتر است، برای شست وشوی فرش ها به وسیله قالیشویی ها اقدام نمود و برای صرفه جویی در مصرف آب از شستن دیوارها با آب شرب بپرهیزیم.

هنوز طلیعه سال جدید و فصل گرما به استان فارس و شیراز نیامده شاهد افت فشار و قطع آب در بعضی از مناطق شیراز و سایر شهرهای استان فارس هستیم ، استفاده از فشار آب شیلنگ ها برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به جای بهره گیری از جارو و آب پاش، شستن خودرو با شیلنگ به جای استفاده از سطل آب، از جمله مصادیق شاخص هدر رفت آب است که رعایت و انجام صحیح آن ها می تواند به حفظ شرایط متعادل شبکه توزیع آب شهری یاری کند.

به منظور جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسری و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب در آستانه سال نو ، لازم است تمامی شهروندان انجام خانه تکانی و نظافت منزل خود را به آخرین روزهای خاتمهی سال موکول ننموده و از هم اکنون و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز در آستانه فرا رسیدن نوروز و انجام سنت خانه تکانی خاتمه سال، مردم را دعوت به صرفه جویی در مصرف آب کرد .

محمد علی قلندری ضمن دعوت هم استانی ها به صرفه جویی در مصرف آب ، روشهای کاربردی صرفه جویی در مصرف را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در فرهنگ مردم ما خانه تکانی و غبار روبی منازل در روزهای خاتمهی سال پیشینه دیرین دارد ، بی شک مصرف آب در اواسط و خاتمه اسفند ماه افزایش می یابد که شایسته است شهروندان با در نظر دریافت ساعات پرمصرف آب ، اصول صرفه جویی و بهینه سازی مصارف را مد نظر قرار داده و در استفاده از آب صرفه جویی کنند.

وی صرفه جویی را از صفات نیکان و خیراندیشان مطرح نمود و اضافه نمود : امروزه که محدودیت منابع آب به یک دغدغه ملی تبدیل شده است و با توجه به خشکسالی های سالهای گذشته در استان، باید صرفه جویی در اندیشه ما نهادینه گردد و در رأس امور قرار گیرد.

قلندری افزود: با اندکی صرفه جویی می توانیم با بحران کم آبی مقابله نموده ، هم خود و هم دیگران را از آب این نعمت الهی بهره مند سازیم .

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی آب ادامه دارد :دوم فروردین ماه برابر با 22 مارس از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی آب نامگذاری شده است . این نامگذاری در راستای دغدغه جهانی کمبود منابع آب و لزوم صیانت و حراست از منابع موجود و مصرف بهینه آب است .

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به امکان بروز حوادث و اتفاقات در شبکه های آبرسانی ، طی تعطیلات عید نوروز هم گفت: سامانه 122 این شرکت در شهرهای تحت پوشش آماده پاسخگویی و ثبت تماس های شهروندان است ، گروه های سیار اتفاقات و حوادث این شرکت نیز در شهرهای مختلف به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و برطرف اتفاقات آب و فاضلاب هستند .

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران نوروز با چاشنی کرونا و لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوروز با چاشنی کرونا و لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید