خبرنگاران نخست وزیر کانادا: خانواده قربانیان سانحه از ایران انتظار اجرای عدالت دارند

به گزارش دیار سلمان، تهران - خبرنگاران - نخست وزیر کانادا گفت: ایران مسئولیت سقوط هواپیمای غیرنظامی اوکراینی را پذیرفته و خانواده قربانیان این سانحه انتظار دارند با همکاری ایران، عدالت اجرا و پاسخ سوالات آنها داده گردد.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا: خانواده قربانیان سانحه از ایران انتظار اجرای عدالت دارند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جاستین ترودو گفت: ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین اعتراف نموده است و انتظار داریم که جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین المللی برای روشن شدن همه زوایای این حادثه همکاری لازم را داشته باشد.

وی بیان نمود: تمرکز ما روی ارائه حمایت های کنسولی لازم برای خانواده قربانیان است و تا بتوانیم در چارچوب لازم تمام زوایای این حادثه را آنالیز کنیم که چگونه اجازه داده شده که چنین حادثه ای در آسمان تهران اتفاق بیافتد.

وی توضیح داد: ایران به مقامات کنسولی کانادا ویزا خواهد داد تا محققان کانادایی راهی تهران شوند و ما در این راستا احتیاجمند همکاری بیشتر با ایران هستیم تا بتوانیم پاسخ خانواده های قربانیان را بدهیم و در این راستا ایران اطمینان داده است که ویزای لازم را برای محققین کانادایی صادر خواهد نمود.

به گفته وی، در حال حاضر تمرکز ما روی خانواده های قربانیان این حادثه است و تمام کوشش ما این است با همکاری ایران بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

نخست وزیر کانادا تاکید نمود: ما احتیاج به پاسخ های بهتری داریم تا درباره پاسخگویی و عدالت و سوالات خانواده ها بتوانیم پاسخ های لازم را به آنها بدهیم. قبول داریم که در این شرایط همه باید با یکدیگر کار نمایند، تا پاسخ لازم را دریافت کنیم.

ترودو گفت: من در مذاکره تلفنی با رئیس جمهور ایران تاکید نمودم که باید کانادایی ها و جامعه بین المللی در این تحقیق شرکت نمایند تا تمام زوایای این سانحه معین گردد و از آنها خواستم که با جامعه بین المللی همکاری های لازم را داشته باشند.

نخست وزیر کانادا اظهارداشت: واقعیت این است که تنش بالایی در این منطقه وجود دارد و ما آن چیزی که می خواهیم کاهش تنش ها در این منطقه است تا جان انسانها در این منطقه بیشتر به خطر نیافتد.

وی با بیان اینکه قدم اول اذهان ایرانی ها به وقوع این حادثه بود که قدم مهمی بود و ما در هفته های آینده قدم های بعدی را برای روشن شدن این حادثه برخواهیم داشت، گفت: خانواده ها از این ضایعه تاسف بار هولناک عظیم بسیار خشمگین هستند و من در مذاکراتی که با خانواده قربانیان این حادثه داشتم همه آنها به دنبال اجرای عدالت در این زمینه هستند.

نخست وزیر کانادا یادآورشد: تقاضای تحقیق بین المللی قابل قبول از طرف ایران شروع شده است و احتمال میدهیم به ما اجازه داده خواهد شد که محققان کانادایی نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا نمایند.

وی گفت: تا زمانی که ما نتوانیم پاسخ مناسب را برای علت وقوع این حادثه پیدا کنیم کانادا آرام نخواهد گرفت و تمام کوشش ما این است که این حادثه به نفع خانواده قربانیان به انتها برسد.

ترودو: فکر می کنم مواقع درگیری و تنش دقیقا زمانی است که مردم بی گناه کشته می شوند. معینا در این زمینه در خاورمیانه این روزها، این مسئله به وقوع فاجعه یاری کرد، اما ایران کار درست را انجام داد و مسئولیت ساقط کردن هواپیما و این فاجعه را بر عهده گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 949

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: خانواده قربانیان سانحه از ایران انتظار اجرای عدالت دارند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: خانواده قربانیان سانحه از ایران انتظار اجرای عدالت دارند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: خانواده قربانیان سانحه از ایران انتظار اجرای عدالت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید