خبرنگاران زنگنه آنالیز شرایط بازار جهانی نفت را هدف اصلی سفرش به مسکو خاطرنشان کرد

به گزارش دیار سلمان، مسکو - خبرنگاران - بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران آنالیز شرایط بازار جهانی نفت را مهمترین موضوع سفر کاری خود به مسکو بیان کرد.

خبرنگاران زنگنه آنالیز شرایط بازار جهانی نفت را هدف اصلی سفرش به مسکو خاطرنشان کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دریافت 6 MB

بیژن زنگنه یکشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مسکو در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: ما ملاقاتهایی با مقام های دولتی روسیه و سران شرکت های نفتی این کشور خواهیم داشت.

وی اعلام نمود: روسیه نقش مهم و مثبت در همکاری بین اوپک و اوپک پلاس ایفا می نماید.

زنگنه توضیح داد، بخشی از این گفت و گوها به موضوعات و مسائل دوجانبه اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین گفت : قطعا رایزنی بین اعضای اوپک و اوپک پلاس موثر بوده و روسیه در این مورد نقش خوبی ایفا نموده است و ما در این مورد با آنها مشورت خواهیم کرد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا ایران در حال حاضر آمادگی بازگشت به بازار جهانی نفت را دارد، گفت: جواب به این سوال فعلا زود است.

زنگنه وزیر نفت امشب در راس هیاتی به منظور ملاقات با مقامات عالی رتبه روسیه و رایزنی درباره آخرین شرایط همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و چشم انداز بازارهای جهانی وارد مسکو شد و مورد استقبال چند مقام روس و کاظم جلالی سفیر ایران نهاده شد.

زنگنه قرار است امروز دوشنبه با الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی این کشور ملاقات و گفت وگو کند.

نیکلای شولگینوف به تازگی وزیر انرژی روسیه شده است که قبلا در اختیار الکساندر نواک بود.

روسیه به عنوان عضو اوپک پلاس سهم مهمی در بازار نفت دارد و از این رو روابط حسنه دو کشور می تواند در رونق بازار نفت ایران هم موثر باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1500

به "خبرنگاران زنگنه آنالیز شرایط بازار جهانی نفت را هدف اصلی سفرش به مسکو خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنگنه آنالیز شرایط بازار جهانی نفت را هدف اصلی سفرش به مسکو خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید