خبرنگاران دستور استاندار برای برخورد با عاملان کشتار خرس در ارومیه

به گزارش دیار سلمان، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی با ابراز تاسف از رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی یکی از روستاییان شهرستان ارومیه در مورد کشتار خرسف گفت: دستگیری سریع عاملان این عمل ناپسند در دستور کار نهادهای مسوول قرار گیرد.

خبرنگاران دستور استاندار برای برخورد با عاملان کشتار خرس در ارومیه

محمدمهدی شهریاری روز آدینه در تماس تلفنی با فرماندار ارومیه و مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: حفظ و حمایت از حقوق حیوانات از قدیم الایام همواره مورد توجه بوده و آموزه های اسلامی در این خصوص صراحت دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام حقوقی اسلام، از یک سو بهره برداری و استفاده بهینه از حیوانات مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: همچنین در دین مبین اسلام به رعایت حقوق حیوانات و دفاع از گونه های مختلف آنان سفارش شده به نحوی که آزار و اذیت و کشتن حیوانات عملی مذموم و مرتکبان مستوجب عذاب الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این افراد همچون همواره قاطعانه برخورد کند، اعلام کرد: حق احترام بر حیوانات، حق زندگی و فراوری نسل آزادانه و حق مراقبت از حیوانات، از جمله حقوق آن هاست به نحوی که هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی رحمانه قرار گیرد و بر اساس قانون، هرفعل غیر ضروری و هرگونه تصمیم که منجر به مرگ حیوانات گردد به مثابه جنایت علیه حیات آن ها است.

علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه نیز با اشاره به دستگیری شکارچی خرس گفت: فردی که اقدام به آزار و شکار خرس بی آزار نموده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر نموده بود، دستگیر شد.

او ادامه داد: همدستان وی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگاران، ظهر امروز، آدینه تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد فرد یا افرادی اقدام به آزار و اذیت یک قلاده خرس نموده اند.

این تصاویر، واکنش های زیادی را به همراه داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 996

به "خبرنگاران دستور استاندار برای برخورد با عاملان کشتار خرس در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستور استاندار برای برخورد با عاملان کشتار خرس در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید