خبرنگاران داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک نیستند

به گزارش دیار سلمان، خرم آباد - خبرنگاران - یک پزشک داروساز گفت: داروخانه ها مسوول گرانی و نبود ماسک نیستند زیرا که توزیع ماسک توسط داروخانه ها ممنوع اعلام شده است.

خبرنگاران داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک نیستند

جهت دریافت خدمات اجرای گاردن روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

دکتر محمد احمدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: براساس ابلاغیه جدید توزیع ماسک برعهده دولت خواهد بود و دیگر داروخانه ها مسئول فروش آن نیستند و توزیع ماسک توسط داروخانه ها ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بعضی داروخانه ها ممکن است در این تخلف نمایند اما سزاوار نیست که به پای دیگر داروخانه ها نوشته گردد اضافه نمود: داروخانه ای که تخلف نموده باشد قطعاً مدیریت آن داروساز نیست چرا که دغدغه مردم را ندارد.

احمدی بیان نمود: از لحاظ قانون نمی توان داروخانه را تعطیل کرد و ما تنها مراکزی هستیم که باید در این موقعیت حساس فعال باشیم، اکنون پزشکان مطب خود را تعطیل نموده و بیمارستان ها منتقل شدند.

وی بیان نمود: معتقدم که نباید در مراکز درمانی ماسک توزیع گردد چرا که جمعیت باعث شیوع ویروس می گردد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ارگان ها بر داروخانه ها نظارت دارند گفت: مسئول گرانی و نبود ماسک در بازار داروخانه نیست، حد وسط بین کارخانه و داروخانه افرادی هستند که توزیع برعهده آنان می باشد که باید نظارت شوند.

وی گفت: در این شرایط حساس و باتوجه به شیوع ویروس کرونا مردم برای خرید ماسک و دستکش هجوم آوردند که به یکباره کمبود احساس شد هرچند ظرفیت فراوری در کشور پایین است که یکی از دلایل کمبود می باشد.

این پزشک داروساز ادامه داد: مردم آموزش ندیده اند و هیجانی عمل می نمایند و با کمی آگاهی نسبت به شرایط موجود می توان زمان و حتی خرید تجهیزات بهداشتی را مدیریت کرد.

احمدی با اشاره به اینکه در داروخانه خودمان هم با کمبود ماسک و دستکش برای استفاده شخصی روبرو هستیم اضافه نمود: شرکت هایی هستند که ماسک را می فروشند اما فاکتور رسمی نمی دهند و انتظار دارند با هر قیمتی ما آن را خریداری و توزیع کنیم.

وی بیان نمود: مردم باید در خانه بمانند و باید نکات بهداشتی را رعایت نموده و از تجمع در مکان های شلوغ پرهیز نمایند.

احمدی اضافه نمود: 40 درصد از جمعیت مبتلایان کرونا در کشور چین پس از مراجعه به مراکز درمانی مبتلا شدند.

وی توصیه کرد: مردم با بروز یک گلودرد ساده به مراکز درمانی مراجعه ننمایند، کرونا، ویروس خطرناکی نیست و این ویروس در 80 درصد مردم ممکن است بدون علائم باشد.

وی ادامه داد: هر بیماری ویروس خاصیت خود را دارد و کرونا با هر بار تکثیر سلول ها، نشانگر سطح آن تغییر می نماید و تا به امروز دارویی برای درمان ساخته نشده است. احمدی اضافه نمود: توصیه هایی در راستای مقابله با کرونا وجود دارد که در حد فرضیه می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 878

به "خبرنگاران داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید