خبرنگاران حقوق پرستاران از اول دی 50 درصد افرایش می یابد

به گزارش دیار سلمان، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق پرستاران از اول دی ماه، 50 درصد افزایش می یابد، از اسفند 97 نیز تا به امروز 50 درصد افزایش حقوق داشته اند بنابراین طی دوسال گذشته حقوق پرستاران دو برابر شده است.

خبرنگاران حقوق پرستاران از اول دی 50 درصد افرایش می یابد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در مراسم بزرگذاشت مقام پرستار در حضور رئیس جمهوری افزود: از زمان آغاز فعالت دولت تدبر و امید بهبود شرایط معیشت کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت بوده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری شده است.

امروز پنجم جمادی الاول (30 آذر) ولادت حضرت زینب(س) در تقویم رسمی کشور و روز پرستار نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری رئیس جمهوری محترم هر مطالبه ای از جانب پرستاران مطرح شده، در سریعترین زمان ممکن پیگیری شده است و با استخدام های اجرا شده نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور تا پایان سال جاری از حدود 8دهم به 1.1 می رسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سال گذشته اکنون 52 هزار مجوز استخدامی در وزارت بهداشت گرفته شده است که 10 هزار نفر آنها سال گذشته استخدام شدند، حدود 5 هزار پرستار نیز با آغاز اپیدمی کرونا بدون تشریفات در بیمارستانهای دولتی برای رسیدگی به بیماران کرونا جذب شدند، آزمون استخدام 7 هزار نفر دیگر نیز با همکاری سازمان سنجش در دی یا بهمن برگزار می گردد و این تعداد همین سال جاری جذب می شوند، از مجوز استخدام 30 هزار نفری هم حدود 45 درصد به گروه پرستاری اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: حقوق پرستاران از اسفند 97 تا به امروز 50 درصد افزایش یافته و از اول دی یعنی فردا نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان 50 درصد دیگر هم اضافه می گردد و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند 97 تا پایان سال جاری 100 درصد افزایش یافته و دو برابر می گردد و در مقایسه با سال 92 حقوق پرستاران 6.5 برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت 4 برابر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: با این حساب حداقل حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و 600 هزار تومان است و نیز حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و 800 هزار تومان است از فردا 50 درصد افزایش می یابد، حقوق یک پرستار کارشناس با 20 سال سابقه نیز از 6 میلیون و 800 هزار تومان به 9 میلیون و 300 هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و 400 هزار نفر به حدود 10 میلیون تومان افزایش می یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه 2.5 تا 3 میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می نماید.

وی گفت: معوقه کارانه و اضافه کار پرستاران نیز که سال گذشته 16 تا18 ماه و گاهی 24 ماه تاخیر داشت اکنون به سه تا چهار ماه رسیده است و علت اختلاف گزارش وزار بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به خاطر کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانهاست که البته با دستور رئیس جمهوری دو میلیون و 100 هزار تومان برای کاهش مبلغ کارانه کادر بیمارستانی اختصاص یافته است و در مجموع افزایش حقوق پرستاران 14 درصد بیش از سایر کادر درمان است.

تقوی نژاد افزود: در خصوص شهدای خدمت نیز تا به امروز 210 نفر از کادر پزشکی و پرستاری به عنوان شهید خدمت در کمیته کشوری آن تایید شده اند، تعدادی پرونده نیز به جامانده که در جلسه روز چهارشنبه مشخص تکلیف می شوند.

وی گفت: کوشش شد حقوق پرستاران و سایر نیروهای شرکتی به 80 درصد حقوق نیروهای رسمی برسد و البته تبدیل شرایط آنان نیز در دستور کار است و خواهش ما از دولت این است که این پرستاران که آزمون خود را در دوران کرونا داده اند دیگر برای استخدام مشمول آزمون استخدامی قرار نگیرند.

معاون وزیر بهداشت افزود: آیین نامه حفظ حقوق و کرامت پرستاران و نیروهایی که دچار عوارض طولانی مدت خدمت و بیماری می شوند نیز تدوین شده و امیدواریم با تصویب آن این عزیزان نیز به از مزایایی شبیه ایثارگران برخوردار شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1502

به "خبرنگاران حقوق پرستاران از اول دی 50 درصد افرایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حقوق پرستاران از اول دی 50 درصد افرایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید