خبرنگاران تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح های اولویت دار این استان است

به گزارش دیار سلمان، قم-خبرنگاران- استاندارقم گفت: تکمیل تصفیه خانه آب قم ازطرح های اولویت داری است که با توجه به احتیاج استان به آن باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

خبرنگاران تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح های اولویت دار این استان است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهرام سرمست روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های صنعت آب و برق قم که با سخنرانی ویدیوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب سی و هشتمین پویش هر هفته الف-ب-ایران در چهار استان قم، زنجان، اصفهان و سمنان برگزار گردید، افزود: تکمیل و بهره برداری از این تصفیه اهمیت زیادی دارد و انتظار می رود با تامین اعتبار این تصفیه تا قبل از خاتمه دولت تدبیر و امید به پایان برسد.

تصفیه خانه جدید آب قم درمجاورت تصفیه خانه فعلی قم که در 20کیلومتری شهر دلیجان است درحال ساخت می باشد، ظرفیت معمولی تصفیه خانه این استان 55 میلیون متر مکعب درسال است که با توجه به رشد جمعیت احتیاج به توسعه داشته و بدین منظور درطرح جدید ظرفیت تصفیه به میزان به بیش از 142میلیون مکعب درسال افزایش خواهد یافت و در مجموع ظرفیت آینده تصفیه خانه به حدود 200 میلیون مترمکعب و یا شش هزار و 660 لیتر درثانیه خواهد رسید.

طرح مذکور تا به امروز 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: طی هشت سال اخیر و به ویژه در دو سال گذشته پروژه های عظیم و تاثیرگذاری در سطح استان قم به بهره برداری رسیده است.

در این آیین، پست 400 کیلوولت ذوب گستر، 70 پروژه توسعه و بهینه سازی شبکه های فوق توزیع و شبکه فشار ضعیف توزیع نیروی برق، 5 نیروگاه مقیاس کوچک، برق آبی و خورشیدی جمعا به ظرفیت 20.5 مگاوات و شبکه فاضلاب مسکن مهر پردیسان به بهره برداری رسید.

در سی و هشتمین پویش هرهفته الف-ب-ایران در مجموع طرح هایی با اعتبار 686 میلیارد تومان در چهار استان قم، زنجان، سمنان و اصفهان در دو صنعت آب و برق به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1559

به "خبرنگاران تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح های اولویت دار این استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح های اولویت دار این استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید