خبرنگاران بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان در شرکت دانش بنیان ایرانی فراوری شد

به گزارش دیار سلمان، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و دریافت تسهیلات قبل از فراوری صنعتی پیروز به فراوری بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان شد.

خبرنگاران بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان در شرکت دانش بنیان ایرانی فراوری شد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش روز شنبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی وطنی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص کارکرد این دستگاه پیشرفته (های تک) اضافه کرد: تکنولوژی فلوفرمینگ که از خانواده شکل دهی چرخشی محسوب می گردد، یک تکنولوژی مدرن شکل دهی فلزات است که برای فراوری قطعات سیلندری شکل دقیق بکار می رود.

وی بیان نمود: درحال حاضر فلوفرمینگ و شکل دهی چرخشی، پیشرفته ترین روش فراوری قطعاتی نظیر رینگ چرخ خودرو، انواع پولی های دقیق، قطعات سیلندری با چرخ دنده داخلی و هزارخاری، کلاچ و پوسته جعبه دنده اتوماتیک است. طراحی و ساخت این دستگاه فلوفرمینگ که Monster FCH2100/12000 نام دارد، تنها دستگاه فلوفرمینگ چهار غلطکه در ایران است.

وطنی گفت: این دستگاه غول پیکر با وزنی بالغ بر 200 تن، قادر به فراوری لوله ها و سیلندرهای جدار نازک دقیق بدون درز تا قطر 2100 میلی متر و طول 12 هزار میلی متر است.

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای این تکنولوژی، فراوری لوله های بدون درز و سیلندرهای دقیق جدار نازک است که در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و گاز قابل استفاده است. لوله ها و سیلندرهای دقیق در ساخت سیلندرهای پنوماتیک و هیدرولیک نیز به طور گسترده کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: مزیت استفاده از تکنولوژی فلوفرمینگ برای این سیلندرها، امکان فراوری فلنج ها و قسمت های اضافی به صورت یکپارچه با سیلندر است. علاوه بر این فلوفرمینگ در کنار سایر دستگاه های اسپینینگ، ماشین کاری و شکل دهی فلزات و همراه با دانش فنی کسب شده باعث شده تا تمام احتیاجهای تکنولوژیک محصول مورد نظر مشتریان را تامین کنیم.

وطنی در خصوص بازار محصولات این شرکت گفت: با هدف برطرف احتیاجهای کشور در زمینه ماشین آلات و قطعات پیشرفته صنعتی به ویژه در زمینه شکل دهی فلزات فعالیت خود را شروع کردیم و اکنون توانایی فراوری تمامی ماشین آلات مرتبط با فراوری لوله های بدون درز به ویژه لوله های بدون درز ضد خوردگی (CRA) را در اختیار داریم که در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و خودروسازی قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه های خارجی اضافه کرد: در طراحی این دستگاه از ابتکارات و نوآوری های متعددی استفاده شده که آن را نسبت به سایر رقبایش متمایز و برتر نموده است، همچنین قیمت مشابه خارجی آن نزدیک به 6 میلیون دلار است که بعد از بهره برداری از نمونه ساخته شده در شرکت استقبال بسیار گسترده شد.

وی در خصوص دستاوردهای بین المللی دستیابی به دانش فراوری فلوفرمینگ گفت: این دستگاه غول پیکر 200 تنی در یونسکو به عنوان بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان مورد تقدیر قرار گرفته است. همچنین در سال 97، در طرحی که از طرف وزارت اقتصاد آلمان در 20 کشور جهان اجرایی شد، به عنوان یکی از 23 شرکت برتر صنایع کوچک و متوسط آلمان برای انجام فعالیت های مالی مشترک با کشور آلمان برگزیده و پیروز به اخذ گواهی GIZ شد.

وطنی از پیوستن این شرکت به بازارهای جهانی اطلاع داد و گفت: لزوم ارتقای فرهنگ کیفیت، اخذ استانداردهای کیفی و صادرات در دستور کار ما واقع شده است، به همین منظور استانداردهای کیفیتی نظیر ISO9001، ISO10004، CE، IMS، GMP، ISO14001 و ISO45001 اخذ شده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت بزرگترین دستگاه فلوفرم جهان مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات قبل از فراوری صنعتی از صندوق نوآوری دریافت کردیم. البته این میزان علاوه بر 7 میلیارد تومان سرمایه گذاری شخصی بود که در شرایط بسیار پیچیده مالی امروز کشور، ماموریت خود را بر طراحی و ساخت دستگاه های پیشرفته فراوریی مورد احتیاج کشور و تدوین دانش فنی و فراوری انبوه قطعات پیشرفته صنعتی قرار داده ایم تا با دانش فنی، نوآوری و جسارت، سهم کوچکی در خلق ثروت ملی و اعتلای کشور داشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1517

به "خبرنگاران بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان در شرکت دانش بنیان ایرانی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان در شرکت دانش بنیان ایرانی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید