توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو اجرای الگوی کشت

به گزارش دیار سلمان، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو اجرای الگوی کشت است.

توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو اجرای الگوی کشت

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به چالش های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: دولت برای صادرات سیب در سال گذشته مشوق هایی همچون واردات موز، آناناس و انبه را به صادرکنندگان داد، این درحالی است که هم اکنون مقدار زیادی از این محصولات در بنادر رسوب کرده است.

او افزود: با وجود آنکه مقادیر زیادی موز، آناناس و انبه به علت رسوب در بنادر در حال خراب شدن است، این سوال مطرح است که آیا با این شرایط امکان توسعه صادرات وجود دارد؟

نورانی ادامه داد: با وجود فراهم نبودن زیر ساخت های صادراتی و اتخاذ تصمیمات یک شبه، از نهاد های تصمیم گیر انتظار می رود که زیر یک سقف بنشینند و پیرامون صادرات تصمیم بگیرند. چرا که افزایش یک شبه تعرفه صادرات موجب شده محصول تولیدی روی دست کشاورزان بماند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه صادرات و واردات جاده 2 طرفه است، خاطرنشان کرد: بی برنامگی در هر یک از بخش ها، آسیب جدی به بخش صادرات وارد می کند، این در حالی است که شعار سال تنها با جهش صادرات محقق می شود.

به گفته او، افزایش 4 برابری هزینه های حمل و نقل و نبود زیرساخت های مناسب در حمل و نقل دریایی و ریلی مانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی شده است.

نورانی در پایان با اشاره به راهکار های توسعه صادرات محصولات کشاورزی شرح داد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند متولی واقعی و اجرای الگوی کشت است، در غیر این صورت صادرکنندگان محصولات کشاورزی همانند هندوانه و پیاز دچار چالش می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1176

به "توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو اجرای الگوی کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو اجرای الگوی کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید