تمرکز خانه های نوآوری کشور بر موضوع صادرات است

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری ظهر سه شنبه در حاشیه سفر خود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران پس از افتتاح چند طرح علمی در شاهرود به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه پارک استان نسبت به سال های قبل در سمنان و شاهرود پیشرفت های خوبی داشته اما هنوز با استانداردهایی که باید داشته باشد، فاصله دارد، ابراز کرد: پتانسیل استان بسیار بالا است و شرکت های حوزه معدنی و صنعتی خوبی در این استان مشغول به کار هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

تمرکز خانه های نوآوری کشور بر موضوع صادرات است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی با بیان اینکه در سفر امروز به استان سمنان تفاهم نامه هایی عقد خواهد شد که امیدواریم باعث گردد اتفاقات خوبی در زمینه مالی، زیرساخت های حوزه پارک علم و فناوری و… رخ دهد، اضافه نمود: در زمینه نوآوری نیز برنامه های خوبی در نظر گرفته شده تا در سطح استان سمنان نیز راه اندازی شوند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مجموعه هایی موسوم به خانه نوآوری عمدتاً در جهان توسط بخش خصوصی اداره شده و محلی است که فناوری های حوزه تولیدی در کشور را می تواند به خارج منتقل کند لذا برای توسعه این خانه های نوآوری به وِیژه در مورد کشورهای همسایه و مکان هایی که بتوانیم به آنها صادرات مالی داشته باشیم، برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است، تاکید نمود: استفاده از ظرفیت شرکت های فناوری با تمرکز بر صادرات در دستور کار واقع شده است.

ستاری با بیان اینکه این رویکرد به ما یاری می نماید تا خانه های نوآوری را در کشورهای همسایه نیز توسعه دهیم، ابراز داشت: ما در بسیاری از حوزه های علمی و فناوری و نانو تکنولوژی، زیست فناوری، هوافضا و… در خاورمیانه و منطقه سرآمد هستیم و نمونه آن نیز شرکت های فعال در زمینه کرونا از ساخت کیت های تشخیص تا دستگاه های مرتبط با ان در درون کشور محسوب می گردد همچنین باید گفت امیدواریم سال جاری به یک میلیارد دلار صادرات در حوزه فناوری دست یابیم و برای آن برنامه ریزی نیز نموده ایم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1689

به "تمرکز خانه های نوآوری کشور بر موضوع صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز خانه های نوآوری کشور بر موضوع صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید