تمایل سازمان ملل برای مذاکره با آمریکا و کانادا برای اسکان آوارگان روهینجا

به گزارش دیار سلمان، آژانس پناهجویان سازمان ملل از بنگلادش خواسته است که اجازه مذاکره با آمریکا، کانادا و بعضی از کشورهای اروپایی برای اسکان مجدد هزار آواره روهینجایی که در این کشور آسیای جنوبی مستقر هستند، بدهد.

تمایل سازمان ملل برای مذاکره با آمریکا و کانادا برای اسکان آوارگان روهینجا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان گفت: اسکان مجدد آوارگان مسلمان از منطقه روهینجا بسیار لازم است.

شینجی کوبو، نماینده آژانس پناهجویان سازمان ملل در بنگلادش خاطرنشان کرد: این سازمان با مقامات مربوطه در این باره همکاری می نماید. بدون توجه به تغییرات اتفاق افتاده در دولت آمریکا و سیاست های این کشور این سازمان مسئولیت روشنی در قبال حمایت از برنامه اسکان آوارگان روهینجا دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به هزار نفر از این پناهجویان برای اسکان مجدد دراولویت قرار گرفته اند.

این در حالی است که یکی از مشاوران سیاسی نخست وزیر بنگلادش خاطرنشان کرد: پیشنهادات ارائه شده درباره برنامه اسکان مجدد آوارگان مسلمان روهینجا غیرواقعی است زیرا آمریکا و اروپا دیگر خواستار پذیرش پناهجویان مسلمان نیستند.

در گذشته کانادا، استرالیا و آمریکا در صدر کشورهایی قرار داشتند که بیشترین پناهجویان مسلمان روهینجا از بنگلادش را پذیرش می کردند اما در حدود سال 2012 بنگلادش این برنامه را متوقف کرد.

یکی از مقامات این کشور در این باره خاطرنشان کرد که بنگلادش نگران است این برنامه اسکان مجدد باعث تشویق پناهجویان گردد که به وسیله بنگلادش به عنوان یک کشور ترانزیت برای پناهندگی به غرب بروند.

در این میان کانادا پس از تصمیم دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری و مهاجران از هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا خاطرنشان کرد که از پناهجویان بیشتری که به خاطر تروریسم و جنگ های داخلی فرار نموده اند، استقبال خواهد نمود.

صدها هزار آواره قوم روهینجا که از سرکوب گری های میانمار فرار نموده اند به طور رسمی یا غیررسمی در کشورهای همسایه سکونت دارند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 939

به "تمایل سازمان ملل برای مذاکره با آمریکا و کانادا برای اسکان آوارگان روهینجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل سازمان ملل برای مذاکره با آمریکا و کانادا برای اسکان آوارگان روهینجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید