تقاضای رئیس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره

به گزارش دیار سلمان، رئیس پارلمان کره جنوبی امروز جمعه از قانونگذاران این کشور خواست توافق میان رئیس جمهور کره جنوبی با رهبر کره شمالی در نشست ماه آوریل گذشته آنها را در ماه سپتامبر و تا قبل از سفر مون جائه این به پیونگ یانگ تصویب نمایند.

تقاضای رئیس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است مون جائه این، رئییس جمهور کره جنوبی ماه آینده میلادی برای دیدار بعدی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور سفر کند.

مون هی سانگ، رئیس پارلمان کره جنوبی در مصاحبه ای به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: مطلوب این است که قانونگذاران حزب حاکم و حزب مخالف، در زمانی بعد از 9 سپتامبر مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی و قبل از سفر مون جائه این به کره شمالی توافق نشست ماه آوریل را تصویب نموده و در این سفر او را همراهی نمایند.

رئیس جمهور کره جنوبی تا کنون دو بار با کیم جونگ اون در امسال میلادی دیدار نموده و با این وجود هنوز تاریخ قطعی برای سومین دیدار آنها مشخص نشده است.

رهبران دو کره در نشستی که در ماه آوریل داشتند توافقی را با یکدیگر بر سر متوقف کردن تمامی اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و کوشش به هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره امضا کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ پارلمان کره شمالی پیشتر در سالهای 2000 و 2007 اعلامیه های مربوط به نشست های رهبران دو کشور را تصویب نکرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 86

به "تقاضای رئیس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای رئیس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید