تصمیم هند برای واردات پیاز از ایران، قیمت پیاز در هند 3 برابر شد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: در حالی که قیمت پیاز در هند 3 برابر شده مقامات این کشور برای کاهش قیمت و جبران کمبود این محصول تصمیم به واردات پیاز از ایران و چین گرفته اند.

تصمیم هند برای واردات پیاز از ایران، قیمت پیاز در هند 3 برابر شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، هند که با کمبود پیاز روبرو شده است برای واردات پیاز به رقبای منطقه ای اش یعنی چین و ایران متوسل شده است و گزارش هایی در خصوص واردات هوایی پیاز برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالا در هند منتشر شده است.

هندی ها سالانه 15 میلیون تن پیاز مصرف می نمایند و از آن در طبخ غذاهای سنتی استفاده بسیاری می نمایند. افزایش قیمت پیاز در هند عامل سیاسی مهمی است که حتی در گذشته موجب سقوط بعضی دولت های ایالتی شده است.

قیمت خرده فروشی پیاز در سه ماه گذشته سه برابر شده و اکنون هر کیلو پیاز به قیمت 100 روپیه (1.62 دلار) عرضه می گردد که برابر با درآمد روزانه یک سوم جمعیت هند است. بارش زیاد باران موجب از بین رفتن بخشی از محصول پیاز سال جاری هند و کاهش میزان عرضه آن در بازار شده است.

افزایش شدید قیمت و کمبود پیاز در هند در حالی است که انتخابات ایالتی در این کشور نزدیک شده است و حدود 2 هفته دیگر برگزار می گردد.

به گزارش رسانه های هندی، وزرای کشاورزی و مواد غذایی هند روز پنجشنبه در دهلی نو با شیلا دیکشیت، سروزیر دهلی نو دیدار و راه های جلوگیری از افزایش قیمت ها در پایتخت هند را آنالیز کردند.

رشد قیمت پیاز، عامل اصلی افزایش نرخ تورم به بالاترین میزان در 7 ماه گذشته بوده است. نرخ تورم هند در ماه سپتامبر به 6.46 درصد رسید و دولت این کشور با درخواست های متعدد در رسانه ها برای پایین آوردن نرخ تورم به هر نحو ممکن روبرو شده است.

هند تاکنون هیچگاه به وسیله هوایی پیاز وارد نکرده بود، اما وزیر کشاورزی این کشور روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که با توجه به زمان طولانی مورد احتیاج برای واردات پیاز به وسیله دریا، باید به وسیله هوایی پیاز وارد کشور گردد.

یک صادر نماینده هندی گفت، هزینه هر تن پیاز هندی 900 دلار است، در حالی که شما می توانید هر تن پیاز چینی را 570 دلار خریداری کنید.

75

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 504

به "تصمیم هند برای واردات پیاز از ایران، قیمت پیاز در هند 3 برابر شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "تصمیم هند برای واردات پیاز از ایران، قیمت پیاز در هند 3 برابر شد" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم هند برای واردات پیاز از ایران، قیمت پیاز در هند 3 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید