ترامپ از تصمیمات اخیر خود در ارتباط با شرکت هوآوی عقب نشینی کرد

به گزارش دیار سلمان، برندهای بزرگ فراوری کننده محصولات تکنولوژیک، بالاخص شرکت های فراوری کننده قطعات گوشی تلفن همراه، برای ساخت زنجیره تامین مربوط به گوشی های هوشمند باید ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند. هر جا که این ارتباط دچار چالش گردد، در واقع کل زنجیره تامین دچار مشکل شده و هر دو طرف این ماجرا متضرر خواهند شد. این امری است که در ارتباط با گوگل و هوآوی رخ داد به همین دلیل هر دو طرف به دنبال راه حلی برای خروج از بحران فعلی هستند.

ترامپ از تصمیمات اخیر خود در ارتباط با شرکت هوآوی عقب نشینی کرد

در طرف هوآوی، این شرکت با بهره گیری از مهندسان ارشد طراح هسته سیستم عامل آندروید که هم اکنون در استخدام خود دارد اقدام به فراوری سیستم عامل اختصاصی خود به نوعی کرده که کاربران گوشی های این برند همچنان بتوانند با ملاحظات امنیتی و بازده بالا همچنان از نرم افزارهای آندروید مد نظر خود بهره ببرند. همچنین بر مبنای بعضی خبرها در این سیستم عامل جدید بعضی نقاط قوت در مقایسه با نسخه های فعلی سیستم عامل آندروید در نظر گرفته شده است.

هفته گذشته رن ژنگفی، موسس و رهبر شرکت هوآوی در مصاحبه خود با CNBC به گوگل هشدار داد که اگر هوآوی مجبور به بهره گیری از راهکارهای جایگزین برای نسخه های فعلی سیستم عامل آندروید گوگل روی گوشی های خود گردد، گوگل 700 تا 800 میلیون کاربر خود را از دست خواهد داد.

علاوه بر گوگل، سایر شرکت های آمریکایی هم با نگرانی اخبار مربوط به تصمیمات دولتشان را پیگیری می نمایند تا متوجه شوند این مشتری 11 میلیارد دلاری محصولاتشان در نهایت آن ها را با منابع دیگر جایگزین می نماید یا به همکاری با آن ها ادامه می دهد.

تمام این موارد موجب شد که گوگل به همراه بعضی دیگر از شرکت های آمریکایی مذاکراتی با دولت آمریکا در ارتباط با نگرانی خود داشته باشند که نتیجه این امر تجدیدنظر تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تصمیم قبلی خود مبنی بر قطع ارتباط شرکت های آمریکایی با هوآوی و اعلام آن در اجلاس سران 20 کشور صنعتی در ملاقات با رئیس جمهور چین بود.

ترامپ در این دیدار گفت که با چین به آتش بس مالی رسیده و میخواهد تا از بعضی محدودیت هایی که برای فروش تجهیزات فراوری شرکت های آمریکایی به هوآوی در نظر داشت، صرف نظر کند و جنگ تعرفه ها را متوقف کند. البته هنوز جزئیات این تصمیم اجرایی معین نشده، ولی حداقل واضح است که آمریکا متوجه شده که فشار بیش از حد بر چین و شرکت های چینی مانند هوآوی در نهایت به ضرر خود آمریکا و شرکت های آمریکایی بدل می گردد و از این رو مجبور به تغییر استراتژی خود شده است.

باید منتظر ماند و دید که در مراحل بعدی مذاکرات بین دو کشور کار به کجا می انجامد و این دو کشور چه توافقی برای همکاری فی مابین در نظر می گیرند، ولی آنچه واضح است این است که فضا به سمت آرامش حرکت می نماید و پس از تلاطمی که به ضرر همه بازیگران این عرصه بود، همه طرف ها تصمیم به ارزیابی مجدد صحنه و اتخاذ تصمیمات عاقلانه تر به نفع بازار مصرف گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 309

به "ترامپ از تصمیمات اخیر خود در ارتباط با شرکت هوآوی عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از تصمیمات اخیر خود در ارتباط با شرکت هوآوی عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید