تدابیر جدید فرماندهی عملیات بصره در اطراف گذرگاه مرزی شلمچه

به گزارش دیار سلمان، فرماندهی عملیات بصره عراق با به دست دریافت کنترل گذرگاه مرزی شلمچه به دستور نخست وزیر این کشور، تدابیر جدیدی برای تامین امنیت اطراف آن اتخاذ کرد.

تدابیر جدید فرماندهی عملیات بصره در اطراف گذرگاه مرزی شلمچه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع عراق، دیروز (آدینه - 24 ژوئیه) طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که فرماندهی عملیات استان بصره در پی دستورات اخیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح، مستقیما مسئولیت تامین امنیت اطراف گذرگاه مرزی شلمچه را بر عهده گرفت.

در این بیانیه که در صفحه وزارت دفاع در توئیتر منتشر شد، آمده است: فرماندهی عملیات بصره در راستای دستوراتن فرماندهی کل نیروهای مسلح و جانشین فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی عملیات بصره برای تامین اطراف گذرگاه شلمچه، یک خندق و خاکریز به منظور مسدود کردن جاده های خاکی که بعضی افراد ضعیف النفس از آنها برای قاچاق استفاده می نمایند، ایجادکرد.

بر اساس این بیانیه این اقدامات تا زمان مسدود کردن کلیه جاده های خاکی و تبدیل شدن گذرگاه شلمچه به تنها محل ورود و خروج در این منطقه ادامه خواهد یافت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ادامه سفرهای استانی خود، 15 ژوئیه جاری به استان بصره رفت و علاوه بر صدور چندین دستور در راستای پاسخ گویی به مطالبات ساکنان این استان، در راستای سیاست کنترل کامل کلیه گذرگاه های مرزی و تامین امنیت حریم های گمرکی و برقراری امنیت و اجرای قانون، مسئولیت کنترل دو گذرگاه مرزی با ایران و کویت را به ارتش واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی عملیات بصره بنا بر همین دستور مسئول کنترل کامل گذرگاه مرزی شلمچه با جمهوری اسلامی ایران و گذرگاه مرزی صفوان با دولت کویت شد.

گذرگاه های مرزی زمینی عراق با ایران و کویت که از نیمه های مارس گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا فعالیت های تجاری و تردد مسافران را متوقف نموده بودند، از ششم ژوئیه جاری، با موافقت الکاظمی باز شدند و مبادلات تجاری در گذرگاه های مرزی شلمچه(خوزستان) و مندلی(سومار استان کرمانشاه) از سر گرفته شدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1237

به "تدابیر جدید فرماندهی عملیات بصره در اطراف گذرگاه مرزی شلمچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر جدید فرماندهی عملیات بصره در اطراف گذرگاه مرزی شلمچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید