تخصیص 2 میلیارد مترمکعب آب دریای عمان برای مصارف سیستان و بلوچستان

به گزارش دیار سلمان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیارد مترمکعب آب از دریای عمان برای مصارف کشاورزی، آشامیدنی و صنعت در استان تخصیص یافته است.

تخصیص 2 میلیارد مترمکعب آب دریای عمان برای مصارف سیستان و بلوچستان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان، اتابک جعفری گفت: پس از بحث و آنالیز در مورد گزارش ارائه شده توسط گروه برنامه ریزی و تخصیص آب مقرر شد در راستای حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی های لازم برای استفاده از منبع عظیم دریای عمان انجام گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان اضافه نمود: با توجه به وضعیت منابع آب در سیستان و بلوچستان و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد، شیرین کردن و انتقال آب از دریا یکی از طرح های وزارت نیرو در استان است. طرح انتقال آب از دریا قادر است وابستگی مرکز استان و منطقه سیستان به آب رودخانه هیرمند را مرتفع نموده و آب مطمئن را در دسترس بخش شرب و صنعت استان قرار دهد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از این میزان آب 13.5 میلیون مترمکعب برای مصارف شرب و بهداشت، 317 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی شامل طرح های کشت گلخانه ای با راندمان و بهره وری مناسب، یک هزار و 9 میلیون مترمکعب در بخش صنعت به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه شرق کشور و همچنین 600 میلیون مترمکعب در بخش شیلات شامل طرح های آبزی پروری مصرف می گردد.

جعفری با اشاره به احتیاج آبی بخش شرب، کشاورزی و صنعت سیستان و بلوچستان در افق بلند مدت و حتی میان مدت، توضیح داد: به دلیل کمبود منابع آبی در استان در زمینه طرح انتقال آب از دریای عمان چاره اندیشی شده و امیدواریم این طرح بتواند بخشی از مسائل کمبود آب در استان را مرتفع کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 583

به "تخصیص 2 میلیارد مترمکعب آب دریای عمان برای مصارف سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 2 میلیارد مترمکعب آب دریای عمان برای مصارف سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید